Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika Rafał Malek

2020-10-21, Rafał Malek

Marka: Renault
Model: Trafic
Generacja: II (2001 - teraz)
Rok produkcji: 2003
Przebieg: 410 tys. km
Nadwozie: Furgon
Silnik: 2.0 L1H1

Podsumowanie:

Oj, tak jak napisałem w wyszczególnieniu. Silnik: Silnik elastyczny i cichy. Nie wpada w wibracje. Wymiana oleju co 10-15 tys. km , a nie tak jak mówi autoryzowany salon co 30tys. zalecam wymiany co 10tys. km, ostatecznie co 15 tys.km. Ja eksploatuję Castrom Magnatek. Dobry olej. Świece do instalacji LPG polecam Briksa! Są bezkonkurencyjne. Na oryginalnych świecach Przynajmniej w wersji benzynowej jest komfortowo. Do szybkości dozwolonej (140 km) jest w miarę cicho. W zależności od pory roku i opon na aucie hałas może się zmieniać. U mnie są wielosezonowe i jest w miarę cicho. Maiłem okazje jechać zimą busem wahadłowym z lublina do Warszawy i było troszkę głośniej. Być może miał opony zimowe (głośniejsze). Plastiki niestety nie są najwyższej jakości, zwykłe. Ale za to nie strzelają jak w innych. Z tym się trzeba pogodzić. Coś za coś. Busik Trafik jeździ równo i stabilnie. Nie jest zbyt podatny na wiatr boczny ale na zakrętach zjazdów z wiaduktów (zima-wiosna) zalecam ostrożność! Na słabych oponach i zbyt dużej prędkości może lekko majtnąć. Zimą na zjazdach łukowych z wiaduktów zalecam nie więcej niż 40-50 km/h. Doświadczyłem zimą osobiście. Jechałem sam, pustym busem. Problem widziałem gdzieś już opisywany na forach. Prawdopodobnie wynika on z budowy wysokości samej budy i słabego dociążenia tyłu (silnik z przodu). Ogrzewanie świetne, szybko łapie temperaturę, Szyby szybko odchodzą z pary. Niestety klima (w moim) wolniej chłodzi, trzeba poczekać dłużej zanim zacznie porządnie chłodzić. Musi się rozbujać. Przestrzeni dla tzw załogi mnóstwo. Busik świetnie przemyślany by był wygodny. Widoczność, lusterka naprawdę na piątkę z plusem.montowanych seryjnie LPG słabo idzie, a czasem zapala się lampka chec engine. Na świecach Briksa wszystko gra i nic nie generuje błędów elektronicznych sondy. Nadbieg (6 bieg) jest dobrym pomysłem w trasie. Spalanie niskie (6 bieg). Zawieszenie nie jest miękkie, twarde ale dzięki temu bus trzyma się świetnie drogi. Zawieszenie proste, trwałe. Z częstszych wymian łączniki stabilizatora. Polecam te z kopułkami plastikowymi. Wytrzymują u mnie ok 40-50 tys.km, koszt 35zł/ szt. (x2szt). Troszkę dziwne, dziwnie się siedzi, futurystycznie, wysoko, trzeba się przyzwyczaić do dziwnej deski. Na szczęście fotele podnoszone i opuszczane. Sam bus bardzo duży, świetnie zorganizowany pod względem manewrowania z rowerami w środku. Całkowicie płaska podłoga, drwi skrzydełkowe (super sprawa), liczne mocowania pasów w podłodze trzymających rowery, dobra wysokość do sufitu.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    Silnik elastyczny i cichy. Nie wpada w wibracje. Wymiana oleju co 10-15 tys. km , a nie tak jak mówi autoryzowany salon co 30tys. zalecam wymiany co 10tys. km, ostatecznie co 15 tys.km. Ja eksploatuję Castrom Magnatek. Dobry olej. Świece do instalacji LPG polecam Briksa! Są bezkonkurencyjne. Na oryginalnych świecach montowanych seryjnie LPG słabo idzie, a czsem zapala się lampka chec engine. Na świecach Briksa wszystko gra i nic nie generuje błędów elektronicznych sondy. Nadbieg (6 bieg) jest dobrym pomysłem w trasie. Spalanie niskie (6 bieg).

  • Zawieszenie:
    4.0

    Zawieszenie nie jest miękkie, twarde ale dzięki temu bus trzyma się świetnie drogi. Zawieszenie proste, trwałe. Z częstszych wymian łączniki stabilizatora. Polecam te z kopułkami plastikowymi. Wytrzymują u mnie ok 40-50 tys.km, koszt 35zł/ szt. (x2szt).

  • Wnętrze:
    4.0

    Troszkę dziwne, dziwnie się siedzi, futurystycznie, wysoko, trzeba się przyzwyczaić do dziwnej deski. Na szczęście fotele podnoszone i opuszczane. Sam bus bardzo duży, świetnie zorganizowany pod względem manewrowania z rowerami w środku. Całkowicie płaska podłoga, drwi skrzydełkowe (super sprawa), liczne mocowania pasów w podłodze trzymających rowery, dobra wysokość do sufitu.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Przynajmniej w wersji benzynowej jest komfortowo. Do szybkości dozwolonej (140 km) jest w miarę cicho. W zależności od pory roku i opon na aucie hałas może się zmieniać. U mnie są wielosezonowe i jest w miarę cicho. Maiłem okazje jechać zimą busem wahadłowym z lublina do Warszawy i było troszkę głośniej. Być może miał opony zimowe (głośniejsze). Plastiki niestety nie są najwyższej jakości, zwykłe. Ale za to nie strzelają jak w innych. Z tym się trzeba pogodzić. Coś za coś. Busik Trafik jeździ równo i stabilnie. Nie jest zbyt podatny na wiatr boczny ale na zakrętach zjazdów z wiaduktów (zima-wiosna) zalecam ostrożność! Na słabych oponach i zbyt dużej prędkości może lekko majtnąć. Zimą na zjazdach łukowych z wiaduktów zalecam nie więcej niż 40-50 km/h. Doświadczyłem zimą osobiście. Jechałem sam, pustym busem. Problem widziałem gdzieś już opisywany na forach. Prawdopodobnie wynika on z budowy wysokości samej budy i słabego dociążenia tyłu (silnik z przodu). Ogrzewanie świetne, szybko łapie temperaturę, Szyby szybko odchodzą z pary. Niestety klima (w moim) wolniej chłodzi, trzeba poczekać dłużej zanim zacznie porządnie chłodzić. Musi się rozbujać. Przestrzeni dla tzw załogi mnóstwo. Busik świetnie przemyślany by był wygodny. Widoczność, lusterka naprawdę na piątkę z plusem.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 11l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 10l/100km
Śr. spalanie - trasa 8l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • przetrzeń
  • wyciszenie
  • blacha
  • silnik
  • zawieszenie
Wady:
  • tapicerka

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Renault Trafic II (2001 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Renault Trafic II (2001 - teraz).

Renault Trafic Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Trafic opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości