Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika Rafał Malek
2020-10-21, Rafał Malek
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Trafic |
Generacja: | II (2001 - teraz) |
Rok produkcji: | 2003 |
Przebieg: | 410 tys. km |
Nadwozie: | Furgon |
Silnik: | 2.0 L1H1 |
Podsumowanie:
Oj, tak jak napisałem w wyszczególnieniu. Silnik: Silnik elastyczny i cichy. Nie wpada w wibracje. Wymiana oleju co 10-15 tys. km , a nie tak jak mówi autoryzowany salon co 30tys. zalecam wymiany co 10tys. km, ostatecznie co 15 tys.km. Ja eksploatuję Castrom Magnatek. Dobry olej. Świece do instalacji LPG polecam Briksa! Są bezkonkurencyjne. Na oryginalnych świecach Przynajmniej w wersji benzynowej jest komfortowo. Do szybkości dozwolonej (140 km) jest w miarę cicho. W zależności od pory roku i opon na aucie hałas może się zmieniać. U mnie są wielosezonowe i jest w miarę cicho. Maiłem okazje jechać zimą busem wahadłowym z lublina do Warszawy i było troszkę głośniej. Być może miał opony zimowe (głośniejsze). Plastiki niestety nie są najwyższej jakości, zwykłe. Ale za to nie strzelają jak w innych. Z tym się trzeba pogodzić. Coś za coś. Busik Trafik jeździ równo i stabilnie. Nie jest zbyt podatny na wiatr boczny ale na zakrętach zjazdów z wiaduktów (zima-wiosna) zalecam ostrożność! Na słabych oponach i zbyt dużej prędkości może lekko majtnąć. Zimą na zjazdach łukowych z wiaduktów zalecam nie więcej niż 40-50 km/h. Doświadczyłem zimą osobiście. Jechałem sam, pustym busem. Problem widziałem gdzieś już opisywany na forach. Prawdopodobnie wynika on z budowy wysokości samej budy i słabego dociążenia tyłu (silnik z przodu). Ogrzewanie świetne, szybko łapie temperaturę, Szyby szybko odchodzą z pary. Niestety klima (w moim) wolniej chłodzi, trzeba poczekać dłużej zanim zacznie porządnie chłodzić. Musi się rozbujać. Przestrzeni dla tzw załogi mnóstwo. Busik świetnie przemyślany by był wygodny. Widoczność, lusterka naprawdę na piątkę z plusem.montowanych seryjnie LPG słabo idzie, a czasem zapala się lampka chec engine. Na świecach Briksa wszystko gra i nic nie generuje błędów elektronicznych sondy. Nadbieg (6 bieg) jest dobrym pomysłem w trasie. Spalanie niskie (6 bieg). Zawieszenie nie jest miękkie, twarde ale dzięki temu bus trzyma się świetnie drogi. Zawieszenie proste, trwałe. Z częstszych wymian łączniki stabilizatora. Polecam te z kopułkami plastikowymi. Wytrzymują u mnie ok 40-50 tys.km, koszt 35zł/ szt. (x2szt). Troszkę dziwne, dziwnie się siedzi, futurystycznie, wysoko, trzeba się przyzwyczaić do dziwnej deski. Na szczęście fotele podnoszone i opuszczane. Sam bus bardzo duży, świetnie zorganizowany pod względem manewrowania z rowerami w środku. Całkowicie płaska podłoga, drwi skrzydełkowe (super sprawa), liczne mocowania pasów w podłodze trzymających rowery, dobra wysokość do sufitu.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik elastyczny i cichy. Nie wpada w wibracje. Wymiana oleju co 10-15 tys. km , a nie tak jak mówi autoryzowany salon co 30tys. zalecam wymiany co 10tys. km, ostatecznie co 15 tys.km. Ja eksploatuję Castrom Magnatek. Dobry olej. Świece do instalacji LPG polecam Briksa! Są bezkonkurencyjne. Na oryginalnych świecach montowanych seryjnie LPG słabo idzie, a czsem zapala się lampka chec engine. Na świecach Briksa wszystko gra i nic nie generuje błędów elektronicznych sondy. Nadbieg (6 bieg) jest dobrym pomysłem w trasie. Spalanie niskie (6 bieg).
-
Zawieszenie:
Zawieszenie nie jest miękkie, twarde ale dzięki temu bus trzyma się świetnie drogi. Zawieszenie proste, trwałe. Z częstszych wymian łączniki stabilizatora. Polecam te z kopułkami plastikowymi. Wytrzymują u mnie ok 40-50 tys.km, koszt 35zł/ szt. (x2szt).
-
Wnętrze:
Troszkę dziwne, dziwnie się siedzi, futurystycznie, wysoko, trzeba się przyzwyczaić do dziwnej deski. Na szczęście fotele podnoszone i opuszczane. Sam bus bardzo duży, świetnie zorganizowany pod względem manewrowania z rowerami w środku. Całkowicie płaska podłoga, drwi skrzydełkowe (super sprawa), liczne mocowania pasów w podłodze trzymających rowery, dobra wysokość do sufitu.
-
Komfort jazdy:
Przynajmniej w wersji benzynowej jest komfortowo. Do szybkości dozwolonej (140 km) jest w miarę cicho. W zależności od pory roku i opon na aucie hałas może się zmieniać. U mnie są wielosezonowe i jest w miarę cicho. Maiłem okazje jechać zimą busem wahadłowym z lublina do Warszawy i było troszkę głośniej. Być może miał opony zimowe (głośniejsze). Plastiki niestety nie są najwyższej jakości, zwykłe. Ale za to nie strzelają jak w innych. Z tym się trzeba pogodzić. Coś za coś. Busik Trafik jeździ równo i stabilnie. Nie jest zbyt podatny na wiatr boczny ale na zakrętach zjazdów z wiaduktów (zima-wiosna) zalecam ostrożność! Na słabych oponach i zbyt dużej prędkości może lekko majtnąć. Zimą na zjazdach łukowych z wiaduktów zalecam nie więcej niż 40-50 km/h. Doświadczyłem zimą osobiście. Jechałem sam, pustym busem. Problem widziałem gdzieś już opisywany na forach. Prawdopodobnie wynika on z budowy wysokości samej budy i słabego dociążenia tyłu (silnik z przodu). Ogrzewanie świetne, szybko łapie temperaturę, Szyby szybko odchodzą z pary. Niestety klima (w moim) wolniej chłodzi, trzeba poczekać dłużej zanim zacznie porządnie chłodzić. Musi się rozbujać. Przestrzeni dla tzw załogi mnóstwo. Busik świetnie przemyślany by był wygodny. Widoczność, lusterka naprawdę na piątkę z plusem.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8l/100km |
Zalety i Wady
- przetrzeń
- wyciszenie
- blacha
- silnik
- zawieszenie
- tapicerka