Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika R_R
2021-12-31, R_R
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Trafic |
Generacja: | II (2001 - teraz) |
Rok produkcji: | 2013 |
Przebieg: | 144 tys. km |
Nadwozie: | Furgon |
Silnik: | 2.0 L2H1 |
Podsumowanie:
Dopracowany, niezawodny, gdy właściwie zaopiekowany. Spalanie jak w osobówce klasy średniej -wyższej, a komfort jazdy jak w mini-ciężarówce. Pojemny, bez zbędnych plastików, stabilny i zero korozji póki co. Odpalasz na dotyk po 2 tygodniach zimą. Skuteczne światła mijania (to zaleta furgonów...). Trwałe zawieszenie.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Typowa, jak dla Fiata UNO... stukasz, szukasz, zmieniasz biegi, czujesz pracę cięgien - po co? Daleko do japońskiej precyzji. Sprzęgło jeszcze trzyma, nie ślizga się.
-
Zawieszenie:
Brak tłumienia przy pokonywaniu nierówności prawego skrajnego miejskiego pasa, po którym busy rzeźbią koleiny... W trasie, czy obciążony czy nie - reaguje tak samo, a nawet lepiej trzyma drogi załadowany. Prowadzi się lepiej niż niejedna osobówka klasy średniej-wyższej. Nie kołysze, lekko podsterowny na mokrej nawierzchni (to wynika z rozłożenia środka ciężkości).
-
Wnętrze:
Jak na projekt z początku 2000r. nie można porównywać się z tabletami w standardzie '21... Nie trzeszczy, nie urywa się nic, ponad czasowe i trzyma jakość. Bardzo funkcjonalna, poza uchwytami na napoje obok lusterek - nonsens. Daleko sięgać po hamulec ręczny...
-
Komfort jazdy:
Tu nie do czego się doczepić.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.3l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.5l/100km |
Zalety i Wady
- Stosunek jakości do ceny, komfort, niskie koszty eksploatacji, niezawodność prostoty konstrukcji.
- Głośny powyżej 110km/h, głośny centralny zamek, nieprecyzyjna skrzynia.