Saab 9000 I (1984 - 1998) - opinia użytkownika GROBIN
2016-11-28, GROBIN
Marka: | Saab |
---|---|
Model: | 9000 |
Generacja: | I (1984 - 1998) |
Rok produkcji: | 1996 |
Przebieg: | 222 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 2.3 Turbo |
Podsumowanie:
Samochód megaprzyjemny i bardzo trwały. Ma 20 lat i dalej jeździ jak rakieta! Turbo oryginalne, silnik też, w ogóle nie spala oleju. Śmiesznie mało spala na trasie jak na auto takich rozmiarów i z takim silnikiem! Figle platają 2 rzeczy: szyba od strony kierowcy (lubi się wykrzywiać) oraz zamek klapy bagażnika. Doskonała propozycja dla kogoś szukającego youngtimera, a z arazem lubiącego podróżować w komfortowych warunkach :) Najlepiej znaleźć egzemplarza bez LPG, choć słyszałem że te silniki dobrze współpracują z gazem (2.0 nawet były sprzedawane z fabryczną instalacją gazową!). Dużo rzeczy można samemu naprawiać, a części zamienne są stosunkowo łatwo dostępne w Polsce i na Litwie. Znacznie gorzej sprawa się prezentuje jeśli mieszkasz we Francji bądź w Belgii - może Ci się bardziej opłacić zawieźć auto do Polski by go naprawiać jeśli coś poważnego się z nim dzieje.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Super współpracują silnik 200KM ze skrzynią biegów. Niestety ta jest bardzo delikatna i trzeba było ją wymienić na skrzynię biegów od Aero (tj.z krótszym 4.biegiem, lecz identycznie długim 5.biegiem - bardziej solidna podobno). Auto ma na chwilę obecną 20lat i dotychczas przyspiesza jak rakieta! Dopiero w wieku 20 lat wysiadła pompa paliwowa (wymieniona), a zapłon jest oryginalny! Do tego nie spala ani kropli oleju
-
Zawieszenie:
Stosunkowo wysoko zawieszony, co sprawia że nie jest narażony na szkody na nierównych drogach, przy czym i tak bardzo dobrze się trzyma szosy! :)
-
Wnętrze:
Wnętrze bardzo dobrze wykonane. Spore schowki na drzwiach (w przeciwieństwie do zastępcy, Saaba 9-5). Niestety zabrakło schowka przed pasażera, który podczas ostatnich lat produkcji został zastąpiony airbagiem
-
Komfort jazdy:
Ten samochód doskonale się nadaje na długie trasy. Cichy, szybki, mało spala. Nie kupujcie tej wersji jeżeli zamierzacie się poruszać po mieście!
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.9l/100km |
Zalety i Wady
- Niskie spalanie na trasie
- Cichy silnik
- Nie spala w ogóle oleju silnikowego
- Miejsce dla pasażerów
- Moc brutalna, dostępna od najniższych obrotów
- Praktyczny kufer
- Spore schowki w drzwiach
- Zawieszenie doskonale tłumiące nierówności
- Dużo rzeczy można samemu naprawiać
- Dobre zabezpieczenie przed korozją
- Znakomite oświetlenie (halogeny)
- Tragiczny promień skrętu (zawracanie i parkowanie niepraktyczne)
- Zamek klapy bagażnika lubi się psuć
- Delikatna skrzynia biegów w wersji 200KM
- Szyba od strony kierowcy lubi się przykrzywiać
- Brak ESP