Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Saab 9000 I (1984 - 1998) - opinia użytkownika GROBIN

2016-11-28, GROBIN

Marka: Saab
Model: 9000
Generacja: I (1984 - 1998)
Rok produkcji: 1996
Przebieg: 222 tys. km
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 2.3 Turbo

Podsumowanie:

Samochód megaprzyjemny i bardzo trwały. Ma 20 lat i dalej jeździ jak rakieta! Turbo oryginalne, silnik też, w ogóle nie spala oleju. Śmiesznie mało spala na trasie jak na auto takich rozmiarów i z takim silnikiem! Figle platają 2 rzeczy: szyba od strony kierowcy (lubi się wykrzywiać) oraz zamek klapy bagażnika. Doskonała propozycja dla kogoś szukającego youngtimera, a z arazem lubiącego podróżować w komfortowych warunkach :) Najlepiej znaleźć egzemplarza bez LPG, choć słyszałem że te silniki dobrze współpracują z gazem (2.0 nawet były sprzedawane z fabryczną instalacją gazową!). Dużo rzeczy można samemu naprawiać, a części zamienne są stosunkowo łatwo dostępne w Polsce i na Litwie. Znacznie gorzej sprawa się prezentuje jeśli mieszkasz we Francji bądź w Belgii - może Ci się bardziej opłacić zawieźć auto do Polski by go naprawiać jeśli coś poważnego się z nim dzieje.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    Super współpracują silnik 200KM ze skrzynią biegów. Niestety ta jest bardzo delikatna i trzeba było ją wymienić na skrzynię biegów od Aero (tj.z krótszym 4.biegiem, lecz identycznie długim 5.biegiem - bardziej solidna podobno). Auto ma na chwilę obecną 20lat i dotychczas przyspiesza jak rakieta! Dopiero w wieku 20 lat wysiadła pompa paliwowa (wymieniona), a zapłon jest oryginalny! Do tego nie spala ani kropli oleju

  • Zawieszenie:
    5.0

    Stosunkowo wysoko zawieszony, co sprawia że nie jest narażony na szkody na nierównych drogach, przy czym i tak bardzo dobrze się trzyma szosy! :)

  • Wnętrze:
    5.0

    Wnętrze bardzo dobrze wykonane. Spore schowki na drzwiach (w przeciwieństwie do zastępcy, Saaba 9-5). Niestety zabrakło schowka przed pasażera, który podczas ostatnich lat produkcji został zastąpiony airbagiem

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Ten samochód doskonale się nadaje na długie trasy. Cichy, szybki, mało spala. Nie kupujcie tej wersji jeżeli zamierzacie się poruszać po mieście!

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 12.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8.8l/100km
Śr. spalanie - trasa 6.9l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Niskie spalanie na trasie
  • Cichy silnik
  • Nie spala w ogóle oleju silnikowego
  • Miejsce dla pasażerów
  • Moc brutalna, dostępna od najniższych obrotów
  • Praktyczny kufer
  • Spore schowki w drzwiach
  • Zawieszenie doskonale tłumiące nierówności
  • Dużo rzeczy można samemu naprawiać
  • Dobre zabezpieczenie przed korozją
  • Znakomite oświetlenie (halogeny)
Wady:
  • Tragiczny promień skrętu (zawracanie i parkowanie niepraktyczne)
  • Zamek klapy bagażnika lubi się psuć
  • Delikatna skrzynia biegów w wersji 200KM
  • Szyba od strony kierowcy lubi się przykrzywiać
  • Brak ESP

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Saab 9000 I (1984 - 1998) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Saab 9000 I (1984 - 1998).

Saab 9000 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Saab 9000 opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości