SEAT Altea I (2004 - teraz) - opinia użytkownika TM-Dexter
2021-02-22, TM-Dexter
Marka: | SEAT |
---|---|
Model: | Altea |
Generacja: | I (2004 - teraz) |
Rok produkcji: | 2005 |
Przebieg: | 300 tys. km |
Nadwozie: | Van |
Silnik: | 2.0 TDI |
Podsumowanie:
Auto warte polecenia. Nawet z silnikiem 2.0 TDI jak się dba tak się ma. Żadnych olei long live czy typu Mobil do tego silnika !!! Po 300 000 zalecana wymiana napędu pompy oleju by uniknąć kłopotów i kosztów.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik 2.0 TDI 16 zaworowy BKD bazowo 170 konny. Bez żadnych większych awarii, głowica wymieniona na wszelki wypadek z innego silnika produkowanego po 2007 roku. Przy 300 000 km razem z wymianą oleju wymieniony trzpień napędu pompy oleju + po wymiarowaniu cylindrów i wału korbowego założone pierścienie i wszystkie panewki wzmacniane + koras turbiny oryginalny. Remap sterownika silnika na 210 koni, sprzęgło kevlar. Olej Motul 10W30 pełny syntetyk wymiana co 10 tyś. Żadnych problemów z silnikiem i skrzynią Po remapie spadek spalania. Dobra rada, co 80-100 tyś km czyszczenie układu dolotowego szczególnie EGR i kolektor ssący + ic. Skrzynia 6 manualna
-
Zawieszenie:
Bez zastrzeżeń pomimo iż to wersja FR auto przy większych prędkościach jak przyklejone.
-
Wnętrze:
Dużo miejsca, po złożeniu tylnych siedzeń dość pakowny. Idealny dla rodziny 4 osobowej. wada to elektryczne podnośniki szyb w których pękają linki.
-
Komfort jazdy:
Cicho jak na TDI.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 4.8l/100km |
Zalety i Wady
- dynamiczny przy niewielkim spalaniu
- pojemny
- problem z napędem pompy oleju
- problemy z głowicą