Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Skoda 120 I (1976 - 1990) - opinia użytkownika PN1500

2018-10-01, PN1500

Marka: Skoda
Model: 120
Generacja: I (1976 - 1990)
Rok produkcji: 1988
Przebieg: 37 tys. km
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.1

Podsumowanie:

Ciekawie prowadzące się auto we współczesnych czasach. Zaskakujące. Wygodne na pozamiejskie wycieczki a w mieście zwinne.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    3.0

    Silnik ma 50KM w mojej wersji ( 120L ). Mimo wszystko te kilka koni robi różnicę przy tak małej masie - widać to przy porównaniu do wersji 105, która jest moim zdaniem już za słaba. Skodę oceniam jako auto zabytkowe, do weekendowych wycieczek i okazjonalnych przejażdżek. 50-konna 120L daje radę utrzymać się w ruchu miejskim i poza miastem oprócz autostrady. Wciskając mocno pedał gazu, z jedną czy dwoma osobami na pokładzie zbiera się nawet żwawo. Silnik ma ciekawy gang na wolnych obrotach, pracuje równo. Ocena jest jednak obniżona bo silnik jest niesamowicie głośny przy prędkościach ponad 100km/h. Zaletą jest jednak elastyczność - jeździ trochę jak stary diesel. W mieście na trójce wjeżdżasz w każdy zakręt bez redukcji na 2 ( Polonez czy 125p wymusza redukcję na 2 ).

  • Zawieszenie:
    4.0

    W trasie zawieszenie jest bardzo wygodne. Nie wiem skąd biorą się opinie, że auto jest bardzo miękkie. Jest po prostu bardzo komfortowe - auto minimalnie się przechyla na zakrętach. Porównuję do Poloneza czy 125p, które kładą się prawie na boki w zakrętach. Skoda wjeżdża w zakręty jak współczesne auto ze wspomaganiem. Ocena byłaby bardzo dobra - gdyby nie jakość jazdy z pustym przodem. W mieście podskakuje na nierównościach, na autostradzie myszkuje przy lekkich już podmuchach wiatru.

  • Wnętrze:
    4.0

    Całość wygląda mocno archaicznie i skromnie, żeby nie powiedzieć ubogo. Jednak wnętrze jest przestronne, fotele zadziwiająco wygodne. Widoczność doskonała. Pozycja za kierownicą też dobra. Minusem jest mała ilość miejsca na nogi z przodu - wnęki kół mocno wnikają do środka. Wykończenie jest bardzo skromne, żeby nie powiedzieć prostackie - ale przy dłuższym poznaniu można polubić o ile jest czyste i zadbane.

  • Komfort jazdy:
    3.0

    Komfort siedzeń - bardzo dobry Amortyzowanie nierówności - na trasie bardzo dobre Amortyzowanie poprzecznych nierówności typu garb zwalniający- kiepskie, przód mocno podskakuje Głośność - do 100km/h całkiem dobrze, potem robi się okropnie głośno.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 10l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8l/100km
Śr. spalanie - trasa 6l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • wygodne zawiesznie i fotele
  • ciekawa konstrukcja z silnikiem z tyłu
  • bardzo dobre prowadzenie w zakrętach
  • sylwetka auta
Wady:
  • Okropnie głośny powyżej 100km/h
  • skromne wykończenie wnętrza
  • podskakuje na poprzecznych nierównościach
  • przedni bagażnik kłopotliwy w codziennym użytkowaniu

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Skoda 120 I (1976 - 1990) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Skoda 120 I (1976 - 1990).

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Skoda 120 opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości