Toyota Corolla XII (2018 - teraz) - opinia użytkownika Mateusz
2020-12-25, Mateusz
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Corolla |
Generacja: | XII (2018 - teraz) |
Rok produkcji: | 2020 |
Przebieg: | 3 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu. Rozważałem kilka marek, prawie kupiłem mazdę 3 ale ktoś mnie ubiegł. W toyocie dostałem duży rabat, tylko w Fordzie oferowali większe. Zadecydowała cena i dostępność auta w krótkim terminie.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Nie rozumiem takiego narzekania na ten samochód. Super się prowadzi, jest dobrze wyciszony wbrew powszechnym opiniom, chociaż to prawda ze powyżej 120, jest nieco gorzej. W wersji Comfort z pakietami Style + Tech samochod wygląda genialnie. Dostałem rabat około 15tys., za 99k trudno dostać samochód z takim wyposażeniem i automatem. Corolla jedzie praktycznie sama, inteligentny tempomat od 0km/h to super sprawa. W środku w miejskiej jeździe jest chicho i wygodnie. Do tego eleganckie wnętrze z dobrych materiałów, fotele z elementami skóry, światła led, i 17’ felgi. Mnóstwo systemów bezpieczeństwa za które w innych markach trzeba dopłacić lub w ogóle nie są dostępne. No i oczywiscie hybryda. Co do skrzyni eCVT to mi osobiście nie przeszkadza, wycie silnika wcale nie jest uciążliwe, a przy płynnym przyspieszaniu praktycznie go nie słychać. Ale na początku rzeczywiście zwracałem na to uwagę. Oczywiscie jest też pare minusów. Dla dwóch osób plus dziecko powinien wystarczyć, ale miejsca z tylu i na bagaż rzeczywiście brakuje, ale zawsze jest sedan lub TS. Multimedia są kiepskiej jakości, nieciekawy interfejs, niska rozdzielczość, niezbyt rozbudowane. Na szczęście w obecnej wersji jest już w standardzie android auto i apple car. Przy wyższych prędkościach rzeczywiście jest szum, ale do przeżycia. Brakuje monitora martwego pola (jest dostepny tylko w najdroższej wersji), biorąc pod uwagę że toyota daje tyle systemów bezpieczeństwa, to dziwne, że tak podstawowa rzecz nie jest dostępna przynajmniej jako pakiet.
-
Zawieszenie:
Wygodne ale do Peugeot jeszcze daleko.
-
Wnętrze:
Wnętrze w tej wersji (comfort style tech) to jeden z największych atutów.
-
Komfort jazdy:
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 4.4l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 4.8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.6l/100km |
Zalety i Wady
- Wyposażenie
- Jakość wnętrza
- Wygląd zewnętrzny
- Oszczędność
- Słabe multimedia
- Mało miejsca