Toyota RAV 4 IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Zbigniew
2018-08-05, Zbigniew
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | RAV 4 |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 110 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 D-4D |
Podsumowanie:
Auto godne uwagi dla kogoś, kto potrzebuje SUVa średniej klasy do jazdy na dłuższe trasy (robię 40tyś km rocznie). !!!Uwaga - zdecydowanie ostrzegam przed naciągaczami w krakowskich serwisach - auto kupiłem na ul. Wadowickiej (obecnie przeniesione na ul. Jasnogórską), następnie zmieniłem serwis na ANWA (Al.Pokoju). Po wyjeździe nowym autem z salonu po kilku dniach pierwsza usterka - uszkodzony czujnik cofania z tyłu (zamontowany amatorsko - sterczał drut), po 2 miesiącach - bardzo kłopotliwa usterka - wypięcie kostki/czujnika pasów pasażerów z tyłu (cały czas pisk). Następnie wydobywający się dym spod maski (wypięty przewód przy sprężarce), niedługo po tym awaria EGRa (phi - jeżdżę ok 4 tyś km miesięcznie!). Na koniec gwarancji jeszcze raz "spadki mocy" i tajemnicze kasowanie błędów. Zaznaczę, że gwarancja skończyła się po 2,5 latach użytkowania - wtedy też skończyły się usterki. Miałem nieodparte wrażenie, że powyższe usterki są generowane w trakcie przeglądów gwarancyjnych - powinno to być zweryfikowane przez "wyższą instancję" z tego koncernu. Ciekawe, że nigdzie nie można poczytać opinii o serwisach toyoty, nie dzwonią też ankieterzy (jak to jest przy innych markach). Nie ma gdzie się wypowiedzieć na ten temat. Całość powoduje, że mit niezawodnej marki wraz z milionami reklam Toyoty można wsadzić między bajki. Drugim - bardzo istotnym minusem są częste przeglądy gwarancyjne (co 15 tyś), bardzo drogie i niczego nie wnoszące. Czy Skoda jest faktycznie na tyle lepszym samochodem, że wystarczą co 30 tysięcy? Decyzję o zakupie tego samochodu należy mocno przemyśleć.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Mam silnik 2 litrowy z chipem fabrycznym toyota boost podnoszącym moc do 156 km. W takiej konfiguracji samochód jeździ nieźle, moc jest wystarczająca. Silnik bez tego chipa jest zdecydowanie za słaby jak na auto o takiej masie.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie sprawdza się na każdej nawierzchni. Komfortowy na asfalcie jak i poza nim.
-
Wnętrze:
Wykonane solidnie, przyjemnie dla oka i ręki. Samochód jest wygodny.
-
Komfort jazdy:
Jak na SUVa prowadzi się bardzo dobrze. Sprawdza się nawet na długiej trasie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | — l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.1l/100km |
Śr. spalanie - trasa | — l/100km |
Zalety i Wady
- wygoda
- wygląd
- komfort
- funkcjonalność
- drogi i częsty serwis
- liczne drobne usterki
- Naciągacze w ASO