Toyota RAV 4 IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Grzegorz
2020-07-01, Grzegorz
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | RAV 4 |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2013 |
Przebieg: | 69 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Auto jest funkcjonalne i ładne, zarówno jako elegancki pojazd do celów zawodowych, jak i do wyjazdów rekreacyjnych. W stosunku do wersji III ma bardziej przestronne wnętrze i jest lżejsze, co niekoniecznie jest jego zaletą. Ponieważ mam aktualnie oba modele, to łatwo stwierdzić różnicę w grubości blach, co oznacza, że nowa wersja szybciej zacznie rdzewieć i będzie mieć krótszy żywot. Po 6 latach użytkowania zero napraw. Spalanie trochę poniżej oficjalnych danych, ale jakby mi zależało na bardzo dynamicznej jeździe to nie kupowałbym SUVa z niezbyt mocnym silnikiem. Teoretyczna cena za "golca" wynosiła gdy ją kupowałem 99.000 a to co mam, czyli Premium + Executive z wieloma dodatkami (ale bez nawigacji) to 168.000. Za to można by kupić dwie dość dobrze wyposażone Corolle. Ale to SUV, który urodą, wygodą i funkcjonalnością nie ustępuję samochodom dwa razy droższym.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Automatyczna skrzynia biegów pracuje idealnie. Jak kogoś to bawi, można pojeździć ręcznie zmieniając biegi łopatkami, ale automat i tak będzie korygował błędy i robił po swojemu, jeśli będziemy przeginać. Silnik spala mniej niż podano na stronie. U mnie średnia z całego użytkowania, czyli powiedzmy jakiś tam tryb mieszany, to 8,2 l/100 (benzyna 95, czasami 98).
-
Zawieszenie:
Raczej twarde, ale to SUV. Nie jedżę w prawdziwym terenie, ale jazda po polkich drogach jest chyba tym, o co projektantom SUVów chodziło w zakresie wytrzymałości na nierówności podłoża.
-
Wnętrze:
Wszystko pięknie wygląda, dużo miejsca. Ładnie zestawione kolory skóry - szkoda, że ekologicznej. Na fotelu kierowcy zaczęły się pojawiać po 3 latach użytkowania przetarcia i spod "skóry" wychodzi włókno.
-
Komfort jazdy:
Dobrze wchodzi w zakręty dzięki inteligentnej skrzyni biegów, która rozkłada momenty sił na wszystkich kołach. Żadnych ręcznych przycisków rodzaju nawierzchni. Autko samo ustala optymalny rozkład napędu w zależności od wskazań czujników mierzących kilkanaście różnych parametrów. Hamulce może trochę za miękkie. Auto lekko nadsterowne (ściąga w prawo) przy nawierzchniach o znacznym spadku poprzecznym.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9.2l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.8l/100km |
Zalety i Wady
- Komfort wnętrza i jazdy
- Spalanie (odpowiednio do typu nadwozia)
- Bezawaryjność
- Cena (odpowiednio do nadwozia i niezawodności)
- Cicha praca silnika (odpowiednio do nadwozia)
- Brak podgrzewanej kierownicy (w pakiecie Premium+Executive)
- Eko-skóra wrażliwa na przetarcia
- Oznaczenia naniesione białą farbą przy przyciskach na desce pulpitubardzo łatwo sięścierają
- Centrum multimedialne czasami zawiesza się i samoczynnie resetuje (tak co dwa tygodnie z grubsza)
- Centrum multimedialne nie wyświetla okładki płyty w trybie odtwarzania mp3 z USB
- Mało funkcjonalna kamera cofania (czujniki są dużo lepsze)