Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Toyota RAV 4 IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Grzegorz

2020-07-01, Grzegorz

Marka: Toyota
Model: RAV 4
Generacja: IV (2012 - teraz)
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 69 tys. km
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0

Podsumowanie:

Auto jest funkcjonalne i ładne, zarówno jako elegancki pojazd do celów zawodowych, jak i do wyjazdów rekreacyjnych. W stosunku do wersji III ma bardziej przestronne wnętrze i jest lżejsze, co niekoniecznie jest jego zaletą. Ponieważ mam aktualnie oba modele, to łatwo stwierdzić różnicę w grubości blach, co oznacza, że nowa wersja szybciej zacznie rdzewieć i będzie mieć krótszy żywot. Po 6 latach użytkowania zero napraw. Spalanie trochę poniżej oficjalnych danych, ale jakby mi zależało na bardzo dynamicznej jeździe to nie kupowałbym SUVa z niezbyt mocnym silnikiem. Teoretyczna cena za "golca" wynosiła gdy ją kupowałem 99.000 a to co mam, czyli Premium + Executive z wieloma dodatkami (ale bez nawigacji) to 168.000. Za to można by kupić dwie dość dobrze wyposażone Corolle. Ale to SUV, który urodą, wygodą i funkcjonalnością nie ustępuję samochodom dwa razy droższym.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    Automatyczna skrzynia biegów pracuje idealnie. Jak kogoś to bawi, można pojeździć ręcznie zmieniając biegi łopatkami, ale automat i tak będzie korygował błędy i robił po swojemu, jeśli będziemy przeginać. Silnik spala mniej niż podano na stronie. U mnie średnia z całego użytkowania, czyli powiedzmy jakiś tam tryb mieszany, to 8,2 l/100 (benzyna 95, czasami 98).

  • Zawieszenie:
    5.0

    Raczej twarde, ale to SUV. Nie jedżę w prawdziwym terenie, ale jazda po polkich drogach jest chyba tym, o co projektantom SUVów chodziło w zakresie wytrzymałości na nierówności podłoża.

  • Wnętrze:
    5.0

    Wszystko pięknie wygląda, dużo miejsca. Ładnie zestawione kolory skóry - szkoda, że ekologicznej. Na fotelu kierowcy zaczęły się pojawiać po 3 latach użytkowania przetarcia i spod "skóry" wychodzi włókno.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Dobrze wchodzi w zakręty dzięki inteligentnej skrzyni biegów, która rozkłada momenty sił na wszystkich kołach. Żadnych ręcznych przycisków rodzaju nawierzchni. Autko samo ustala optymalny rozkład napędu w zależności od wskazań czujników mierzących kilkanaście różnych parametrów. Hamulce może trochę za miękkie. Auto lekko nadsterowne (ściąga w prawo) przy nawierzchniach o znacznym spadku poprzecznym.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 9.2l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8.2l/100km
Śr. spalanie - trasa 7.8l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Komfort wnętrza i jazdy
  • Spalanie (odpowiednio do typu nadwozia)
  • Bezawaryjność
  • Cena (odpowiednio do nadwozia i niezawodności)
  • Cicha praca silnika (odpowiednio do nadwozia)
Wady:
  • Brak podgrzewanej kierownicy (w pakiecie Premium+Executive)
  • Eko-skóra wrażliwa na przetarcia
  • Oznaczenia naniesione białą farbą przy przyciskach na desce pulpitubardzo łatwo sięścierają
  • Centrum multimedialne czasami zawiesza się i samoczynnie resetuje (tak co dwa tygodnie z grubsza)
  • Centrum multimedialne nie wyświetla okładki płyty w trybie odtwarzania mp3 z USB
  • Mało funkcjonalna kamera cofania (czujniki są dużo lepsze)

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Toyota RAV 4 IV (2012 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Toyota RAV 4 IV (2012 - teraz).

Toyota RAV 4 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota RAV 4 opinie

Oceń swoje auto

Toyota RAV 4 IV (2012 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości