Toyota Yaris III (2010 - teraz) - opinia użytkownika Maciej
2019-11-26, Maciej
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Yaris |
Generacja: | III (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2017 |
Przebieg: | 18 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 100 Hybrid |
Podsumowanie:
Auto idealnie sprawuje się mieście. Im bardziej miejska jazda tym mniej pali. Wnętrze okazuje się zaskakująco przestronne w swojej klasie - w 4 osoby spakowaliśmy się na tygodniowy wyjazd (trochę na styk ale jednak). Przy tym przeciążeniu nie było czuć spadku wydajności auta. Niestety fotel kierowcy nie był dla mnie wygodny już w wypadku 3-godzinnej trasy. Przy prędkościach powyżej 110 auto robi się hałaśliwe i pokazuje mniej oszczędne oblicze. Półki i schowki w okolicy deski rozdzielczej są zaprojektowane w mało przemyślany sposób - w innych autach potrafi to lepiej wyglądać. Ogólnie wnętrze nieco plastikowe i przestarzałe mimo dobrego wyposażenia, nowoczesnością wyglądu odstaje od atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego. z niebieskim kolorem i czarnym dachem. Oczekiwałbym trochę lepszej jego jakości w najlepszej wersji za 80 tysięcy. Uwaga końcowa: zbiornik paliwa mniejszy niż w typowym aucie a jednak masz wrażenie, że nie jesteś częściej przy dystrybutorze
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie:
-
Wnętrze:
-
Komfort jazdy:
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 4.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9l/100km |
Zalety i Wady
- przestronne i wysokie wnętrze również z tyłu, przyzwoity bagażnik, wersja hybryda nie zabiera dodatkowej przestrzeni w tak małym aucie
- małe zużycie paliwa w mieście i w jeździe mieszanej, dobre poczucie kontroli i prosty mechanizm korzystania z dobrodziejstw napędu hybrydowego
- bogate wyposażenie wersji selection
- płynność skrzyni w mieście, bardzo szybki rozpęd np. do 80km/h
- lepsze osiągi niż wskazują dane fabryczne - auto można rozbujać do 180
- przyjazna i prosta obsługa auta dla starszej osoby w wieku 80 lat, możliwość płynnej jazdy
- w aucie nic się nie psuje i dobrze rokuje na przyszłość bo to prosta konstrukcja jak na hybrydę
- hałas, słabe przyspieszenie i duże zużycie paliwa przy stałych wyższych prędkościach
- plastikowe wnętrze, nieforemne półki i schowki
- niewygodny fotel kierowcy na dłuższą trasę dla wyższej osoby