Volkswagen Passat B1 (1973 - 1981) - opinia użytkownika Leo
2016-03-18, Leo
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Passat |
Generacja: | B1 (1973 - 1981) |
Rok produkcji: | 1979 |
Przebieg: | 220 tys. km |
Nadwozie: | — |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Miło wspominam! Moje pierwsze zachodnie auto po polskim Fiacie - Mój pierwszy Passat B1, rok produkcji 1979, był w bryle kanciasty, podobny do Poloneza - nowoczesny, nie obły jak Syrena (kombi z pochyłą tylną szybą) ale szerszy i wygodniejszy (jak stare Audi avant). Auto 5-cio drzwiowe. Dynamiczny i oszczędny silnik diesla poj. 1,5 D. Prędkość max do ok. 150-160 km/h. Palił bardzo mało, szczególnie w mieście (wówczas nie było aż takich korków! - było mało samochodów), średnie ok 5,1l/100km, na trasie grubo poniżej 5l/100km nawet przy średniej 120 km/h. To były czasy, gdy to ON był b. tani (o połowę!) w porównaniu do PB 95. Jak na tamte czasy (koniec lat 80-tych XX wieku) było to auto w dynamice bez konkurencji na polskich drogach. Koła 13". Auto niezawodne - bezawaryjne. Budziło poruszenie zwłaszcza za wschodnią granicą. Gdy do auta osobowego lałem olej napędowy, patrzyli z podziwem. Nikt nie wierzył, że na tym pojadę!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik 1,5 D, ułożony wzdłużnie. Bardzo dużo miejsca w komorze. Wszędzie łatwy dostęp. Długi przód. Skrzynia manualna 5 biegów, bardzo precyzyjna.
-
Zawieszenie:
Proste zawieszenie. Z tyłu belka na prostych wahaczach + sprężyny, z przodu Mc Person.
-
Wnętrze:
Wnętrze obszerne (jak na tamte standardy). Bagażnik duży. Fotele z zagłówkami, wygodne, miękkie, uchylne. Tylna kanapa składana, nie dzielona, bez zagłówków. Tapicerka welurowa, ciemny beż. Wykończenie i parametry nawet nie porównywalne do Fiata 126/125 czy Poloneza.
-
Komfort jazdy:
Auto sprawiało wrażenie, że płynie po tych nierównych komunistycznych drogach. Bardzo dobrze trzymało się drogi. Dobre wyciszenie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.2l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.4l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 4.8l/100km |
Zalety i Wady
- Bezawaryjne. Nadzwyczaj dobrze zabezpieczone progi, nadkola i podłoga.
- Blachy błotników korodowały po polskiej zimie i soli na drogach.