Volkswagen Passat B6 (2005 - 2010) - opinia użytkownika Artur
2019-08-09, Artur
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Passat |
Generacja: | B6 (2005 - 2010) |
Rok produkcji: | 2008 |
Przebieg: | 320 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 TDI |
Podsumowanie:
Wygodny, przestronny samochód średniej klasy ze zła opinią wyrobioną przez nie do końca idących z duchem czasu mechaników.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Te opinie o awaryjności silników 2,0 TDI PD. po 200tys. km to chyba od tzw. "handlarzowych 200tys. km", albo przejechanych na fabrycznym oleju. Normalnie to ten niedorobiony zabierak pompy oleju prawie nigdy sie nie ukręcał przed 200tys. km. Prawda jest taka, że większosc tych opinii o tym silniku powstała w wyniku sprowadzania pojazdów z przekręconym licznikiem o połowę. Silniki 2,0 CR z pierwszych lat produkcji (CBA) mają taki sam napęd pompy oleju jak te PD z końca produkcji (taki sam zabierak imbusowy 6mm). Wadliwe były najbardziej te z napędem łańcuchowym wałków balancera i zarazem pompy oleju.
-
Zawieszenie:
Problemem jest korodujące tylne wielowahaczowe zawieszenie. Nie da się wyregulować geometrii z powodu zapieczonych śrub w aluminiowych silentblockach. Trzeba wymontować cały zespół (ramę) tylnego zawieszenia i wymienić tuleje w wahaczach (ew. skorodowane wahacze) i śruby regulacyjne.
-
Wnętrze:
W porównaniu z generacją B5 o wiele nowocześniej.
-
Komfort jazdy:
W porównaniu z generacją b5 dużo lepszy.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.3l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.1l/100km |