Volkswagen Scirocco III (2008 - teraz) - opinia użytkownika T. Wolski
2019-11-16, T. Wolski
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Scirocco |
Generacja: | III (2008 - teraz) |
Rok produkcji: | 2009 |
Przebieg: | 70 tys. km |
Nadwozie: | Coupe |
Silnik: | 1.4 TSI |
Podsumowanie:
Nie śledzę dalszych poczynań VW, bo nigdy do tej marki nie wrócę, ale chyba tego złomu już w ofercie nie ma. Miałem VW Derby, Golfa jedynkę, Golfy dwójkę GTI i GTD - świetne samochody. Potem Golfa 3 GTI, równie okropny jak opisany Scirocco. Po jakimś czasie myślałem, ze VW wrócił do dawnej jakości, ale bardzo się pomyliłem. Nigdy więcej produktów VW, Audi, etc. A największa przykrości to po-sprzedażowe podejście VW do klienta, którym cynicznie sprzedają dawną markę w jakości dyktowanej przez swoich księgowych. Niech będzie atrakcyjne w salonie - niedługo zarobimy podwójnie na tych frajerach.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Po 30 tys, tuz po gwarancji, silnik się rozleciał. Trzeci cylinder urwał się z korbowodu! Byłem bez samochodu przez 5 miesięcy. Zerowa odpowiedzialność dealera i VW Polska. Po długich walkach VW wziął 1/3 kosztów na siebie. Po 40 tys rozleciała się skrzynia DSG. Reakcja VW - ponownie zero.
-
Zawieszenie:
Dobre zawieszenie, auto dawało dużo zadowolenia, prowadziło się świetnie. Łożyska wymienione po 20 tys. Po 30 tys tylne amortyzatory do wymiany (auto jeżdżone tylko po mieście i równych drogach).
-
Wnętrze:
Wygodne fotele, świetna pozycja, ergonomia. Od nowości dużo skrzypienia plastików, brzęczenia. Koszmar zimą - bezbramkowe szyby boczne się opuszczają do zamknięcia drzwi - jeśli przymarzną, jedny sposób zamknięcia drzwi to użycie suszarki do włosów. Izolacja dźwiękowa zawieszenia praktycznie nie istnieje. Częstotliwość dźwiękowa każe się zatrzymać i odpocząć po 200 km.
-
Komfort jazdy:
OK. Oprócz irytującego dźwięku opon (standardowe Bridgestone i zimowe Pirelli).
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8l/100km |
Zalety i Wady
- W salonie - super
- Miło się w nim siedzi
- WIELKA ULGA po sprzedazy - jeśli się w końcu uda pozbyć tego nieudacznika i przełknie stratę wydanych pieniędzy
- VW Polska - totalny brak odpowiedzialności za tandetę, która sprzedają
- Jedyne moje auto (dwunaste nowe), którym wyjeżdżałem za miasto z duszą na ramieniu w obawie, ze nie przejadę następnych 100 km bez lawety
- Lista długa- trzęsące się reflektory xenon, odpadające detale we wnętrzu, nieszczelny i trzęsący się szklany dach. Szkoda czasu na wymienianie irytujących drobiazgów.
- Auto trudne do sprzedania i wielka utrata wartości (na szczęście potencjalni klienci się zorientowali)