Silniki V6 turbo będą dwukrotnie droższe od V8

(pp)
Fot. Renault
Fot. Renault
Zgodnie z nowymi przepisami, w sezonie 2014 do Formuły 1 powrócą silniki z turbodoładowaniem. Wiele zespołów obawia się jednak o koszty związane z ich zakupem lub produkcją.
Fot. Renault
Fot. Renault

Obecnie, bolidy F1 napędzane są przez wolnossące jednostki V8 o pojemności 2.4-litra. Dodatkowo, od sezonu 2009 są one wspomagane przez system KERS, który generuje dodatkową moc. Jednak w pogoni za najnowszymi trendami w motoryzacji, na początku 2011 roku zadecydowano o tym, że taki układ napędowy zostanie zastąpiony przez nowe rozwiązanie.

W sezonie 2014 zadebiutują 1.6-litrowe silniki V6, wspomagane nie tylko przez KERS, lecz także turbodoładowanie. Niestety, rozwiązanie to generuje dodatkowe koszty. Zakup stosowanych od kilku lat silników V8 na cały sezon wiąże się z wydatkiem ok. 10 mln euro.

Według wiadomości portalu "Auto Motor und Sport", jednostki V6 turbo będą nawet dwukrotnie droższe. Do grona obecnych producentów silników, czyli Ferrari, Mercedesa oraz Renault (Cosworth zapowiedział wycofanie się z F1 po sezonie 2013) dołączy firma PURE. To właśnie ostatnia z nich będzie oferowała najtańszy pakiet. Jej silniki mają kosztować ok. 14 mln euro.

Jednak zdaniem dyrektor zarządzającej zespołu Sauber, Monishi Kaltenborn, ta kwota wciąż jest zbyt duża.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty