Prezentacja tego prototypu na Genewskim Salonie Samochodowym w 2002 roku była wyjątkowym zaskoczeniem i szybko stała się najgłośniej komentowanym wydarzeniem targów.
Skoda miała odtąd poszukiwać nisz rynkowych i produkować na
koncernowych platformach także modele w mniejszych seriach. A to oznaczało zaplanowaną ekspansję i rozbudowę palety produktowej marki.
W pełni funkcjonujący prototyp Tudor, powstał w oparciu o mechanikę modelu Superb pierwszej, powojennej generacji. Zaprojektowany w rodzimym studiu stylistycznym Skoda Design, kierowanym wówczas przez Thomasa Ingenlatha, w doskonały sposób łączył cechy formy modelu Superb z własnymi, podkreślającymi odmienny charakter pojazdu typu Gran Turismo.
**CZYTAJ TAKŻE
Skoda MissionL w 2013 rokuSkoda Ahoj! - pojazd, który nie doczekał się produkcji seryjnej**
Do napędu luksusowo wykończonego, czteromiejscowego coupe, zastosowano 30 - zaworową jednostkę V6 o objętości 2.8 litra i mocy blisko
200KM, zapewniającą prędkość maksymalną na poziomie 240 km/h.
Dziś wiemy, że w chwili budowy prototypu Tudor, w koncernie nie rozważano uruchomienia choćby małoseryjnej produkcji, jednak zamierzony efekt propagandowy został osiągnięty. Skoda jednoznacznie zaznaczyła swą rynkową pozycję i potencjał własnych działów: konstrukcyjnego oraz stylistycznego. Tak dopracowany prototyp, budowany bez perspektywy dalszego rozwoju, jest dziś prawdziwym ewenementem.
Zwykle prototyp Tudor możemy podziwiać w przyfabrycznym muzeum Skoda Auto, niekiedy również na czasowych wystawach poświęconych designowi marki.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?