Skoda wyprodukowała trzymilionowy silnik 1.2 HTP

(ip)
Wielki sukces czeskiej fabryki zbiegł się z kolejnym kamieniem milowym: wyprodukowaniem pół miliona skrzyń biegów MQ/SQ 100.

Trzycylindrowy silnik serii EA 111 cieszy się niezmiennie wielką popularnością wśród klientów Skody, Seat-a i Volkswagena. To

Fot: Skoda
Fot: Skoda

czeski produkt, który od 2001 roku schodzi z taśm produkcyjnych zakładu w Mladá Boleslav. Oprócz jednostki 1.2 HTP, Skoda wytwarza także silniki 1.2 TSI tej samej serii, 1.2 TSI i 1.4 TSI serii EA 211 oraz manualne i automatyczne skrzynie biegów.

„Nasza firma buduje silniki już prawie 115 lat. Czyni to Skodę jednym z najdłużej istniejących projektantów i producentów jednostek napędowych na świecie” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę.

Ceniony trzycylindrowy motor napędza modele Fabia, Roomster i Rapid. Oznaczenie HTP to skrót od „High Torque Performance” – wskazuje na duży moment obrotowy dostępny już od małej prędkości obrotowej, co przekłada się zarówno na małe zużycie paliwa, jak dobrą dynamikę tej lekkiej jednostki.

Oprócz silników, Skoda ma także bardzo duże kompetencje w zakresie wytwarzania skrzyń biegów. Automatyczna dwusprzęgłowa przekładnia DQ 200 produkowana jest w miejscowości Vrchlabí. Manualne skrzynie biegów MQ 200 i MQ/SQ 100 budowane są natomiast od połowy 2011 roku w Mladá Boleslav. Komponent ten przeznaczony jest do miejskich samochodów

Fot: Skoda
Fot: Skoda

Grupy Volkswagen – między innymi Skody Citigo.

Skoda planuje w najbliższych latach wykorzystać swoją cenną wiedzę i bardzo duże doświadczenie w zakresie jednostek napędowych i skrzyń biegów do intensywnego rozwoju. Czeski producent wybudował w tym celu nowe Centrum Układów Napędowych w Centrum Technologicznym Skody Česana w Mladá Boleslav. Ze wsparciem Grupy Volkswagen w jego budowę zainwestowano 34 miliony euro. To obecnie największa inwestycja tego typu realizowana w całym przemyśle Czech.

Duże znaczenie dla innowacyjnego procesu produkcji silników i skrzyń biegów SKody mają fabryczne odlewnie i kuźnie. Kilka tygodni temu świętowały one jubileusz pięćdziesięciolecia. Ta część fabryki – założona w 1963 roku – powstała niedługo przed wprowadzeniem do produkcji słynnej Skody1000 MB.  Obecnie to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie tego typu kompleksów na świecie, wyróżniony tytułem „Centre of Excellence” wskazującym na najlepsze i najbardziej wyspecjalizowane zakłady całej Grupy Volkswagena.

 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty