Smart for-us: wbrew regułom

(ip)
Najnowszy model for-us mierzy się z zupełnie nowym wyzwaniem i udowadnia, jak powinien wyglądać miejski pikap XXI wieku - samochód dla młodych ciałem i duchem, dla świadomych ekologicznie i dla tych, którzy pragną maksimum przestrzeni na minimum powierzchni.

Niewielkie wymiary (długość/szerokość/wysokość: 3547/1506/1701 mm)

Fot: Smart
Fot: Smart

sprawiają, że smart for-us mógłby pozostać niezauważony na platformie pełnowymiarowego pikapa. A i pod jego karoserią znajdzie się coś wyjątkowego. Nowy model jest zwinny i... bezemisyjny - porusza się bowiem za pomocą elektrycznego silnika o mocy 55 kW.

- W smarcie kochamy pikapy - muszą być tylko małe na zewnątrz, duże wewnątrz, bezpieczne i wygodne. A ze smartem for-us nie potrzebujemy już stacji benzynowych! - mówi dr Annette Winkler, szefowa smarta.

Zupełnie jak car2go - zakończona globalnym sukcesem inicjatywa wspólnego korzystania z samochodów dla większej elastyczności w ruchu miejskim - smarta for-us stworzono w duchu nowoczesnej mobilności. Za komfortową kabiną, mieszczącą dwie osoby, czeka przestrzeń bagażowa na dwa smarty ebike.

Dzięki stacji dokującej na platformie ładunkowej, baterie ebike'ów są ciągle ładowane, a ich użytkownicy mogą osiągnąć cele niedostępne dla samochodów - na przykład w strefie ograniczonego ruchu. Warto podkreślić, że hybrydowe ebike'i mogą poruszać się zarówno o sile ludzkich mięśni, jak i z wykorzystaniem 250-watowego motoru elektrycznego; zależnie od trybu jazdy, energia zgromadzona w baterii wystarczy do pokonania nawet 100 km.

Design: stylowe i solidne opakowanie z ekstremalnie krótkimi zwisami
Image smarta for-us igra z wizerunkiem tradycyjnego pikapa. Wypukłe, zmysłowo ukształtowane linie nadwozia kontrastują z elementami ochronnymi. Rozstaw osi 2480 mm (dłuższy o 613 mm w porównaniu do seryjnie produkowanego smarta fortwo) i poszerzony o 50 mm rozstaw kół podkreślają solidny, pewny siebie wizerunek, a ekstremalnie krótkie zwisy nadają całości zwartą formę.

Fot: Smart
Fot: Smart

Tylna burta jest odchylana elektrycznie; po jej otwarciu platforma wysuwa się, ułatwiając załadunek, a próg znajduje się na wysokości zaledwie 90 cm. For-us porusza się na 18-calowych obręczach z oponami Michelin 235/55 R18, wyposażonych w pomysłowe, rozkładane mocowania, służące do zwolnienia nakrętek kół.

Nieskomplikowane i funkcjonalne - dwuosobowe wnętrze modelu for-us reprezentuje cechy typowe dla smarta. Fotele pokrywa żółta tkanina, a lśniące powierzchnie łączą się z elementami ze szczotkowanego aluminium i aerodynamicznie stylizowanymi otworami wentylacyjnymi. Konwencjonalne lusterko wsteczne zastąpił smartfon, znak czasów. Kierowca może obserwować sytuację za pojazdem dzięki zintegrowanej kamerze.

Napęd elektryczny: bezemisyjna przyjemność z jazdy
Elektryczny układ napędowy smarta for-us wykorzystuje innowacyjną koncepcję zastosowaną w modelu fortwo, którego premiera odbędzie się już wiosną br. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 55 kW i momencie obrotowym 130 Nm miejski pikap jest zwinny i z łatwością wyprzedza inne pojazdy. Prędkość maksymalna wynosi 120 km/h, a pojemność litowo-jonowych baterii - 17,6 kWh. Pełne ładowanie z domowego gniazdka zajmuje maksymalnie osiem godzin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty