Sportowe Toyoty w Ułężu

(mm/ip)
Fani szybkiej, technicznej jazdy za kierownicą sportowych Toyot spotkali się w Moto Parku Ułęż, aby wypróbować swoje umiejętności. Układanie 5-kilometrowej trasy nadzorował dwukrotny Mistrz Polski w Rallycrossie, Krzysztof Szeszko. Zlot zorganizował Klub 4age.pl, skupiający fanów legendarnego silnika 4A-GE Toyoty / Fot. materiały prasowe
Fani szybkiej, technicznej jazdy za kierownicą sportowych Toyot spotkali się w Moto Parku Ułęż, aby wypróbować swoje umiejętności. Układanie 5-kilometrowej trasy nadzorował dwukrotny Mistrz Polski w Rallycrossie, Krzysztof Szeszko. Zlot zorganizował Klub 4age.pl, skupiający fanów legendarnego silnika 4A-GE Toyoty / Fot. materiały prasowe
Fani szybkiej, technicznej jazdy za kierownicą sportowych Toyot spotkali się w Moto Parku Ułęż, aby wypróbować swoje umiejętności. Układanie 5-kilometrowej trasy nadzorował dwukrotny Mistrz Polski w Rallycrossie, Krzysztof Szeszko. Zlot zorganizował Klub 4age.pl, skupiający fanów legendarnego silnika 4A-GE Toyoty.
Fani szybkiej, technicznej jazdy za kierownicą sportowych Toyot spotkali się w Moto Parku Ułęż, aby wypróbować swoje umiejętności. Układanie 5-kilometrowej
Fani szybkiej, technicznej jazdy za kierownicą sportowych Toyot spotkali się w Moto Parku Ułęż, aby wypróbować swoje umiejętności. Układanie 5-kilometrowej trasy nadzorował dwukrotny Mistrz Polski w Rallycrossie, Krzysztof Szeszko. Zlot zorganizował Klub 4age.pl, skupiający fanów legendarnego silnika 4A-GE Toyoty / Fot. materiały prasowe

W połowie lat 80. na rynku były dostępne 4 samochody z 4A-GE – MR2, typowe dwumiejscowe auto sportowe z napędem na tył, Corolla w wersji GTE8, Corolla AE86, ostatnia tylnonapędowa, i Celica AT160.  W spotkaniu wzięli udział kierowcy MR2, Celiki i kilku sportowych Corolli, w tym AE92, czyli w wersji GTI z silnikiem 1.6 4A-GE. Dołączyli do nich właściciele aut innych marek, m.in. Mazdy, Mitsubishi czy Renault.

„Na dzisiejszym zlocie mamy kilka rarytasowych Corolli 86, które są przedmiotem uwielbienia dla młodzieży, szczególnie ze względu na drifty” – powiedział Jarek Harmata, szef Klubu 4age.pl –  „Młodzi kierowcy w szaleją nimi w japońskich górach. W ten sposób powstała subkultura tego samochodu. W tej chwili auta z lat 80. kosztują niebagatelne pieniądze. Dość trudno znaleźć egzemplarz w naprawdę dobrym stanie, ale nawet za mocno wyeksploatowany samochód płaci się zwykle około 10 tys. euro, a drugie tyle trzeba wydać na remont. Dziś mamy kilka takich perełek.

Zobacz także: Fantastyczny mecz Sevilli. Real Madryt na kolanach!

Fani szybkiej, technicznej jazdy za kierownicą sportowych Toyot spotkali się w Moto Parku Ułęż, aby wypróbować swoje umiejętności. Układanie 5-kilometrowej
Fani szybkiej, technicznej jazdy za kierownicą sportowych Toyot spotkali się w Moto Parku Ułęż, aby wypróbować swoje umiejętności. Układanie 5-kilometrowej trasy nadzorował dwukrotny Mistrz Polski w Rallycrossie, Krzysztof Szeszko. Zlot zorganizował Klub 4age.pl, skupiający fanów legendarnego silnika 4A-GE Toyoty / Fot. materiały prasowe

Klub 4AGE.pl powstał w 2011 roku i od tego czasu systematycznie się rozrasta. Obecnie jest to największe forum dla użytkowników tego kultowego modelu silnika. Tworzą go właściciele pojazdów marki Toyota, fanatycy silnika 4A-GE we wszelakich jego odmianach (16V,  20V,  GZE). Dobrym duchem klubu jest Krzysztof Szeszko – utytułowany kierowca rajdowy i wielokrotny Mistrz Polski Rallycross, od lat startujący Toyotą Corollą.

Krzysztof Szeszko przyjechał na zlot swoją utytułowaną Corollą. „To ostatnia prawdziwa tylnonapędowa Corolla, czyli model AE86, który wszedł do produkcji w 83 roku” – opowiada mistrz Polski. – „Niestety swój żywot produkcyjny zakończył bardzo szybko, czyli w 87 roku. Mimo upływu lat samochód spisuje się należycie, od nowości jest wykorzystywany w sporcie, nigdy nie jeździł po ulicy. Obecny przebieg to tylko 34 tys. km”.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty