W ciągu całego 2011 roku, liczba pierwszych rejestracji wszystkich jednośladów w Polsce wyniosła 141 031 sztuk i była wyższa o 4,9% niż w 2010. Wzrost ten był szczególnie widoczny w grupie pojazdów używanych. Zarejestrowano ich 62 809, czyli o 17,3% więcej niż rok wcześniej. Zadecydowały o tym sprowadzane do Polski używane motorowery - 21 510. Używanych motocykli sprowadzono jednak w tym czasie blisko dwa razy więcej – 41 299.
Wśród nowych jednośladów w całym 2011, odnotowano spadek rejestracji o 3,3% do 78 222 sztuk. Zarejestrowano mniej niż w poprzednim roku nowych motorowerów, 69 261 egzemplarzy, co przełożyło się na spadek o 4%.
W ciągu całego 2011 roku zarejestrowano 50 260 nowych i używanych motocykli. Przełożyło się to na wzrost rok do roku o 7,2%. W tym czasie, nowych motocykli zarejestrowano 8 961 zaledwie o 2,8% (248) więcej niż w 2010 roku. Jeszcze w sierpniu, w końcówce sezonu, po dwóch miesiącach spadków rejestracji wydawało się, że rok zamknie się w tej grupie pojazdów, na niższym poziomie niż poprzedni. Jednak dzięki ładnej i długiej jesieni udało się odpracować przyhamowanie sprzedaży obserwowane w letnich miesiącach. Cały rok zamknął się na poziomie zbliżonym do wyników dwóch poprzednich lat (8 713 w 2010r i 8 897 w 2009), jednak ciągle zdecydowanie niższym (-16%) niż jeszcze w przedkryzysowym 2008, kiedy zarejestrowano 10 696 nowych maszyn.
W 2011 roku najczęściej rejestrowanymi markami wśród nowych były: Romet Motors (1313, spadek o 39,3%), Honda (1061; + 31,5%), która w grudniu wyprzedziła Yamahę (1033, -2,8%). Na czwartym miejscu umocnił swoją pozycję Junak (813, +211,5%). Najwięcej zarejestrowano nowych maszyn z silnikiem do 125 cm3 – 3105, było ich więcej o 5,7% niż w 2010. Udział ich w całym rynku nowych motocykli zwiększył się do 34,7% z poziomu 33,7%. Na pierwszych pozycjach w tej klasie znalazły się Romet, Junak i Honda. Swój udział w rynku zwiększyły maszyny z silnikami powyżej 750 cm3 do poziomu 26,1% wobec 25,4% rok wcześniej. Zarejestrowano w niej 2343 motocykli, więcej o 5,7% niż w 2010 roku. Dominowały w niej niezmiennie: BMW, Harley-Davidson i Yamaha.
Jeśli zaś chodzi o motorowery, w ciągu 2011 roku zarejestrowano ich łącznie 90 711 egzemplarzy. Oznaczało to wzrost o 3,7% w ujęciu rok do roku. Nowe motorowery stanowiły 76,3% wszystkich rejestracji, gdy przed rokiem 82,5%. Spadkowa tendencja utrzymała się w grupie nowych motorowerów trzeci roku z rzędu. Zarejestrowano ich mniej o 26,6% niż w 2009 roku i o 49% mniej niż w 2008. Odwrotnie - liczba rejestracji używanych motorowerów w całym 2011 roku, znacznie wzrosła o 40% (+6 168), do poziomu 21 510.
Od początku roku najwięcej nowych motorowerów zarejestrowały marki: Romet Motors (11 944, +26,7%), Zipp (9 915, +52,9%) i Router (9 109, -3,1%). Wśród używanych motorowerów dominowały – Peugeot (2366; +10,3%), Piaggio (2 066; -1,8%) i Yamaha (1 826; 1,9%).
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?