W czasach kryzysu najlepiej sprzedają się... marki luksusowe! Taka prawda zdaje się potwierdzać - przynajmniej częściowo - w przypadku sprzedaży nowych samochodów w Niemczech.
Jak podaje w komunikacie KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) - Federalny Urząd Transportu Samochodowego, choć sprzedaż Lexusa spadła o 2,8%, a Tesli o 4,4%, to jednak porównując rok do roku (styczeń-marzec), Lexus zyskał najwięcej, gdyż jego sprzedaż wzrosła aż o 50,3%. Co ciekawe, porównując marzec 2020 do marca 2019, o 1,6% zyskała także sprzedaż marki Subaru (choć w ujęciu pierwszych trzech miesięcy r/r) spadła o 28,1%.
Marka VW - lider rynku niemieckiego straciła 35% sprzedaży, Mercedes stracił 28%, BMW - 21%, Audi spadło o 37%, a sprzedaż Forda spadła aż o połowę!
Liczba rejestracji nowych samochodów spadła o 85% we Włoszech, o 72% we Francji, o 69% w Hiszpanii, o 44% w Wielkiej Brytanii i o blisko 41% w Polsce.
TOP 5 marek, które odnotowały największy wzrost sprzedaży w Niemczech rok do roku (styczeń-marzec):
- Lexus +50,3%
- DS +13,4%
- Jaguar +4,7%
- Porsche +3,5%
- Seat +3,1%
TOP 5 marek, które odnotowały największy spadek sprzedaży w Niemczech rok do roku (styczeń-marzec):
- Smart -87,0%
- Suzuki -49,3%
- Mazda -44,2%
- Dacia -42,7%
- Honda -37,8%
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?