Kolejna generacja zasilanej wodorem Hondy, jako pierwszy tego typu samochód na świecie, będzie wyposażona w moduł
napędowy z ogniwami paliwowymi, który w całości mieści się w komorze silnikowej pojazdu. Pozwoli to na efektywne rozplanowanie przestrzeni wnętrza oraz na elastyczne wykorzystywanie ogniw paliwowych w wielu typach pojazdów w przyszłości.
Osiągnięto znaczący postęp w technologii budowy ogniw paliwowych, co umożliwiło ponad 60% wzrost gęstości mocy elektrycznej wytwarzanej przez ogniwa, przy jednoczesnym zmniejszeniu ich wielkości o 33% w porównaniu z modelem FCX Clarity. Przewiduje się, że pozwoli to na uzyskanie ponad 480 kilometrów (300 mil) zasięgu samochodu między tankowaniami, które - przy ciśnieniu wodoru wynoszącym 70 MPa - mają trwać około trzech minut.
Prezentująca nowoczesny design, Honda FCEV Concept otrzymała charakterystyczne, bardzo płynne linie nadwozia, podkreślające ultra-aerodynamiczną sylwetkę samochodu. Ponadto, Honda FCEV Concept zapewnia więcej niż wystarczającą ilość miejsca dla pięciu osób.
- Honda FCEV Concept pozwala zajrzeć w przyszłość i poznać kierunki rozwoju samochodów z ogniwami paliwowymi, nad którymi pracuje Honda - zdradza Tetsuo Iwamura, prezes i dyrektor generalny American Honda Motor Co., Inc. – Zaprezentowany dzisiaj samochód jest pojazdem koncepcyjnym, ale pokazuje on przyszłość bardzo realistycznie.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?