Światowa premiera Porsche Macan

(ip)
Porsche Macan S,Fot: Porsche
Porsche Macan S,Fot: Porsche
Porsche rozszerza swoją ofertę o zupełnie nową klasę samochodów. Macan to pierwsze Porsche w segmencie kompaktowych SUV-ów. W języku indonezyjskim Macan oznacza tygrysa.

W chwili premiery rynkowej Macan obejmuje trzy modele. Macan S jest wyposażony w 3,0-litrowy silnik biturbo V6 dostarczający

Porsche Macan S,Fot: Porsche
Porsche Macan S,Fot: Porsche

340 KM (250 kW) i aktywny napęd na wszystkie koła z elektronicznie regulowanym, sterowanym mikroprocesorowo sprzęgłem wielotarczowym. Ten napęd na wszystkie koła jest montowany we wszystkich modelach Macan. Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów przenosi moc zgodnie z zapotrzebowaniem i niemal bez przerwy zamieniając ją w siłę pociągową, dzięki czemu pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy (lub 5,2 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Pojazd osiąga prędkość maksymalną 254 km/h, a zużycie paliwa w badaniu NEDC wynosi od 9,0 do8,7 l/100 km, co odpowiada poziomowi emisji CO2 w granicach 212 - 204 g/km.

Spośród trzech modeli ekonomicznym długodystansowcem jest Macan S Diesel. Zużycie paliwa 3,0-litrowego silnika V6 turbo diesel w badaniu NEDC wynosi zaledwie 6,3 i 6,1 l/100 km, co odpowiada wartości emisji CO2 w granicach 164 - 159 g/km. Mimo tak oszczędnego gospodarowania paliwem Macan S Diesel potrzebuje zaledwie 6,3 s, aby od 0 rozpędzić się do 100 km (lub 6,1 sekundy z pakietem Sport Chrono) dzięki silnikowi o mocy 258 KM (190 kW) i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.

Porsche Macan Turbo,Fot: Porsche
Porsche Macan Turbo,Fot: Porsche

Jako najwyższa wersja modelu, Macan Turbo jest samochodem o największej mocy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Silnik V6 biturbo 3,6 l, który zastosowano w modelu Porsche po raz pierwszy, uzyskuje niezrównaną moc 400 KM (294 kW), dzięki czemu pojazd od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy. Z pakietem Sport Chrono prędkość tę można osiągnąć w 4,6 s. Choć maksymalna prędkość wynosi 266 km/h, zużycie paliwa Macan Turbo badane w NEDC wynosi tylko 9,2 i 8,9 l/100 km, co równa się wartości CO2 w granicach od 216 do 208 g/km.

Pakiet wyposażenia standardowo montowanego w Macan jest bogaty i obejmuje napęd na wszystkie koła, PDK, sportową kierownicę wielofunkcyjną z łopatkami zmiany biegów, duże koła, wysokiej klasy system audio i automatyczną tylną klapę. Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje dodatkowe atrakcje, takie jak pneumatyczne zawieszenie, w które Macan jest wyposażone jako jedyny pojazd w swoim segmencie. Poza tym jest również system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który został specjalnie dostosowany do modelu Macan. System ten rozdziela różne poziomy momentu napędowego na tylne kołai działa w połączeniu z elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego tylnego mostu. Lista opcji Porsche obejmuje cieszące się bardzo dużym zainteresowaniem dynamiczne światła drogowe stanowiące część systemu Porsche Dynamic Light System Plus (PULS Plus), który w sposób ciągły dostosowuje poziom reflektorów odpowiednio do ruchu przed samochodem i pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

Macan jest produkowany w fabryce w Lipsku. Porsche zainwestowało w ten zakład 500 mln euro i stworzyło tam całą linię produkcyjną. Linia ta jest przygotowana do produkcji około 50 000 pojazdów rocznie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty