Za napęd nowej Alfy będzie odpowiadał turbodoładowany, benzynowy silnik 1,4 l TB MultiAir o mocy 168 KM.
Konstrukcja auta będzie opierać się na płycie podłogowej Mazdy MX-5. Jego szkice powstają w Centro Stile Fiata przy wsparciu jednego z japońskich biur stylistycznych. Wiadomo już, że samochód stylistycznie nie nawiąże do stylu retro.
Zarówno nowa Mazda MX-5 jak i Alfa Romeo Spider będą miały około 4 m długości i 1,7 m szerokości. Auta mają mieć taką samą przednią szybę, przednie i tylne zawieszenie oraz elementy osprzętu jednostek napędowych. Ustalono jednak, że udział komponentów wspólnych dla MX-5 i Spidera nie będzie przekraczał 40 proc. Zazwyczaj ten współczynnik wynosi około 60 proc.
Debiut planowany jest na rok 2015. Wiadomo, że obie konstrukcje nie zostaną wprowadzone na rynek jednocześnie. Jako pierwsza do nabywców trafi Mazda.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?