Sztuczna inteligencja. Co ma wspólnego z tymi modelami Lexusa?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
TCNA wykorzystała najnowocześniejsze modele generatywnej sztucznej inteligencji takie jak Stable Diffusion i ControlNet.
TCNA wykorzystała najnowocześniejsze modele generatywnej sztucznej inteligencji takie jak Stable Diffusion i ControlNet. Lexus
Podczas New York International Auto Show (NYIAS) odwiedzający wystawę Lexusa mieli możliwość odwzorowania swojej wizji, dokąd pojechaliby najnowszymi SUV-ami marki. Goście mogli puścić wodze fantazji i stworzyć dla Lexusów RX oraz RZ nawet najbardziej szalone otoczenie. Przy pomocy promptów, czyli czyli precyzyjnych komend tekstowych, generatywna sztuczna inteligencja (Generative AI) tworzyła grafiki w bardzo dobrej jakości, a obrazy były wyświetlane na ogromnym, 98-calowym ekranie w strefie Lexusa.

Premiery modeli RX i RZ udowodniły, że intuicyjne technologie są jednym z filarów Lexusa. Za każdym razem staramy się w kreatywny sposób zaangażować odwiedzających nasze wystawy. Tym razem posłużyliśmy się technologią Generative AI, by nasi goście mogli zobaczyć, jak mogłyby wyglądać ich wymarzone podróże Lexusami. Jedynym ograniczeniem była ich wyobraźnia – mówi Vinay Shahani, wiceprezes ds. marketingu Lexusa w USA.

W pracach nad stworzeniem modelu sztucznej inteligencji, który pomoże w tworzeniu obrazów, Lexus współpracował z inżynierami z Toyota Connected North America (TCNA), mieszczącego się w Plano w Teksasie centrum specjalizującego się w oprogramowaniach, uczeniu maszynowym, sztucznej inteligencji, chmur obliczeniowych i danych.

TCNA wykorzystała najnowocześniejsze modele generatywnej sztucznej inteligencji takie jak Stable Diffusion i ControlNet. Wszystko po to, by na potrzeby nowojorskich targów stworzyć własny model pozwalający na generowanie fotorealistycznych lub artystycznych obrazów za pomocą wprowadzania promptów. Sztuczna inteligencja „nauczyła się” wyglądu modeli RX i RZ na podstawie ponad 500 zdjęć każdego z aut, rejestrując nawet najdrobniejsze szczegóły. Dane związane z tłami, stylami i artystycznymi detalami dostarczyła organizacja non-profit LAION.

W TCNA zawsze szukamy nowych sposobów wykorzystania danych, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i innych najnowocześniejszych technologii. Generative AI to zupełnie nowa dziedzina dla większości firm i jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do naszej współpracy z zespołem marketingowym Lexusa. To kolejny sposób na wykorzystanie technologii do budowania silnych relacji z klientami i gośćmi targów — powiedział Shravanthi Denthumdas, wiceprezes ds. technologii w TCNA.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty