Tak powstaje droga S1. Poprowadzi z Małopolski w Beskidy i na południe Europy. Nowa trasa nabiera kształtów. Zobaczcie zdjęcia z drona

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA
Perspektywy dla kierowców z Małopolski zachodniej, w tym powiatów oświęcimskiego, chrzanowskiego czy wadowickiego w związku z budową brakującego odcinka drogi ekspresowej S1 zapowiadają się obiecująco. Najszybciej inwestycja przebiega między Oświęcimiem a Bielskiem-Białą. Przejdź do galerii i zobacz zdjęcia z powietrza udostępnione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na tym odcinku.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na tę drogę czekają zmotoryzowani turyści z Małopolski

Inwestycja na odcinku między węzłami Oświęcim i Suchy Potok w Bielsku trwa od ponad roku. Jej realizacja skupia uwagę wielu kierowców z powiatów Małopolski zachodniej: oświęcimskiego, chrzanowskiego czy wadowickiego.

Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA

Pierwszy odcinek od węzła Oświęcim rozpoczyna się w Bojszowach (pow. bieruńsko-lędziński) i prowadzi do Dankowic. Ma długość 15 km. Koszt inwestycji sięga 990 mln złotych. Tutaj stoją już konstrukcje mostów, wiaduktów i na części odcinków jest asfalt.

W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas - informuje GDDKiA

Ponadto m.in. trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe.

Od Dankowic do Suchego Potoku pod Bielskiem

Efekty prac widać także na odcinku od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku o długości 12 km. Ta część będzie kosztować prawie 590 mln zł. Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok.

Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA

Cały brakujący fragment trasy S1 między węzłami Mysłowice - Kosztowy a Suchym Potokiem pod Bielskiem liczy 40 km. Na dwóch pozostałych odcinkach od węzła Kosztowy do Bierunia i od Bierunia do węzła Oświęcim wykonawcy czekają na wydanie zgód na realizację inwestycji drogowej (zrid).

Ostatecznie cały ten fragment połączy się z obejściem Węgierskiej Górki, gdzie także prace są zaawansowane m.in. przy tunelach. Po ich zakończeniu, co ma nastąpić w 2025 roku otworzy się trasa prowadząca na Słowację i dalej na południe Europy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty