Uwagę zwraca ciągła listwa świetlna z tyłu, a także duża, zamknięta osłona chłodnicy Singleframe, której dolna krawędź jest otoczona umieszczonymi blisko ziemi wlotami powietrza, które chłodzą napęd, akumulator i hamulce.
Projekt unika ostrych krawędzi. Połączenie 22-calowych kół i niewielkich prześwitów ze spłaszczoną kabiną i szerokim łukiem dachu Avant nadaje pojazdowi sportowy wygląd i charakter. Podobnie jak Audi A6 Sportback e-tron concept o tym samym rozmiarze, nadwozie o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m plasuje się w samochodowej klasie premium.
Dzięki tysiącom godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym, udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24 – zaledwie dwie setne więcej niż w modelu Sportback, pomimo charakterystycznej dla Avanta wysokiej linii dachu. W praktyce oznacza to mniejsze zużycie energii, co z kolei może mieć pozytywny wpływ na zasięg.
Model A6 Avant e-tron concept, podobnie jak modele koncepcyjne sphere, został zbudowany na platformie PPE (Premium Platform Electric), która po raz pierwszy zadebiutuje już w tym roku w modelach Q6 e-tron oraz Q4 e-tron i będzie bazą dla wszystkich przyszłych modeli elektrycznych Audi.
Dzięki platformie PPE, w zależności od napędu i wariantu modelu, wersja produkcyjna oparta na Audi A6 Avant e-tron concept może zapewnić w przyszłości zasięg nawet ponad 700 kilometrów (zgodnie z normą WLTP). Jest to możliwe dzięki systemowi 800 V i mocy ładowania do 270 kW.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?