"Tanie włókno węglowe" od Forda

(pp)
Fot. Ford
Fot. Ford
Stosowanie takich materiałów, jak np. włókno węglowe sprawia, że ceny wyposażonych w nie samochodów są niebotycznie wysokie. Ford postanowił jednak opracować technologię zastępującą tego typu komponenty tańszymi.
Fot. Ford
Fot. Ford

Pierwszym efektem pracy inżynierów tej marki jest prototyp maski nowego Focusa. Została ona wykonana z "tańszego włókna węglowego" i jest o 50% lżejsza od standardowej, stalowej części. - "Redukcja masy pojazdu wprost przekłada się niższe zużycie paliwa oraz emisję CO2. Niestety, ceny włókna węglowego sprawiły, że materiał ten nie mógł trafić do seryjnej produkcji w takich autach, jak np. Focus. Teraz będzie to możliwe" - powiedziała Inga Wehmeyer, inżynier Forda.

Prototypowa maska Focusa jest pierwszym krokiem w realizacji planu tego producenta, który zakłada znaczną redukcję masy pojazdów. Do 2020 roku samochody Forda mają być średnio o 340 kg lżejsze od obecnych. Ponadto, stosowanie takich materiałów jak włókno węglowe usztywnia całą konstrukcję.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty