Pierwszym efektem pracy inżynierów tej marki jest prototyp maski nowego Focusa. Została ona wykonana z "tańszego włókna węglowego" i jest o 50% lżejsza od standardowej, stalowej części. - "Redukcja masy pojazdu wprost przekłada się niższe zużycie paliwa oraz emisję CO2. Niestety, ceny włókna węglowego sprawiły, że materiał ten nie mógł trafić do seryjnej produkcji w takich autach, jak np. Focus. Teraz będzie to możliwe" - powiedziała Inga Wehmeyer, inżynier Forda.
Prototypowa maska Focusa jest pierwszym krokiem w realizacji planu tego producenta, który zakłada znaczną redukcję masy pojazdów. Do 2020 roku samochody Forda mają być średnio o 340 kg lżejsze od obecnych. Ponadto, stosowanie takich materiałów jak włókno węglowe usztywnia całą konstrukcję.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?