Dominują oczywiście marki niemieckie, choć sporo ciekawych modeli można zobaczyć takich marek jak Alfa Romeo, Citroen czy Volvo. W tym roku program targów przewiduje specjalne ekspozycje rocznicowe jak np. 60 lat Mercedesów 600 i Pagoda, 50 lat BMW 2002 Turbo czy Volkswagena Passata. Ciekawe stoisko przygotowała Skoda chwaląca się swoimi najciekawszymi autami, w tym serią modeli sportowych.
Co ważne, praktycznie nie ma samochodów produkowanych przed drugą wojną. Widać wyraźnie, że obecny rynek klasyków opiera się przede wszystkim na youngtimerach.
Ceny tych wozów, które są wystawione na sprzedaż, jak to Niemczech są wysokie, choć wydaje się, że w porównaniu z tym sprzed kilku lat nieco ustabilizowały się. Mniej jest egzemplarzy powyżej miliona euro, choć pewnie pojawią się takie na specjalnych licytacjach, które są tradycją tej imprezy. Dominują modele w bardzo dobrym stanie w cenach od 30 do 100 tysięcy euro.
Targi w Essen to także okazja do wystaw klubowych zrzeszających fanów albo jednego konkretnego modelu albo marki. Jest to również wielki festyn na którym gromadzą się fani klasycznej motoryzacji nie tylko z Niemiec czy Europy, ale również ze Stanów Zjednoczonych i Japonii. Nieźle ilościowo reprezentowany jest także nasz kraj i to zarówno przez firmy oferujące tu swoje usługi np. w odrestaurowywaniu klasycznych modeli, jak i takich, które doradzają przy zakupie klasyka bądź mają takie w swojej ofercie.
Targi Techno-Classica Essen 2023 potrwają do niedzieli.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?