Ten popularny model kończy 20 lat. Zobacz co dziś oferuje

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
„Więcej niż samochód rodzinny” – tak brzmiało hasło towarzyszące kampanii wprowadzającej na rynek Tourana w marcu 2003 r.. A z ponad 2,6 mln sprzedanych w tym czasie egzemplarzy jest jednym z najbardziej popularnych samochodów segmentu MPV na świecie. Druga generacja Tourana została wprowadzona na rynek w 2015 roku. Był to pierwszy minivan Volkswagena oparty na platformie MQB. Dzięki temu wyposażenie Tourana może zostać uzupełnione o nowe systemy wspomagające kierowcę.

Do standardowego wyposażenia należy teraz aktywny tempomat ACC z ogranicznikiem prędkości, asystent hamowania awaryjnego Front Assist, system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu Lane Assist oraz asystent zmiany pasa ruchu Side Assist. Tak szeroka gama systemów wspomagających jest spotykana zwykle w samochodach wyższych segmentów, a dzięki wykorzystaniu platformy MQB mogą one być dostępne także w Touranie.

Wyposażenie standardowe obejmuje teraz system PreCrash Front&Rear. System ten wykorzystuje czujniki asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist. Wykrywają one pozycję i prędkość samochodów znajdujących się za i przed Touranem. Jeśli PreCrash wykryje zbliżające się pojazdy z tyłu i dużą różnicę prędkości między obydwoma pojazdami, uruchomi się aktywny system ochrony pasażerów. I to nie tylko podczas jazdy, lecz także podczas postoju z włączonym silnikiem lub w trybie start-stop.

Na pokładzie Tourana może znajdować się również opcjonalna kamera wielofunkcyjna, której zadaniem jest jak najszybsze wykrywanie obiektów lub osób. Kamera jest jednym z najważniejszych elementów w zakresie systemów wspomagania i bezpieczeństwa w samochodzie.

Ponadto, dostępny za dopłatą pakiet IQ.DRIVE obejmuje teraz między innymi system wspomagania kierowcy Travel Assist w połączeniu z systemem ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu Lane Assist. System może pomóc w utrzymaniu pasa ruchu, odległości do pojazdu poprzedzającego oraz maksymalnej prędkości ustawionej przez kierowcę. Wykorzystuje on między innymi adaptacyjne prowadzenie po pasie ruchu. Dzięki temu aktywnie utrzymuje pojazd na środku pasa ruchu. Travel Assist potrafi dostosować się do stylu jazdy kierowcy i może prowadzić samochód nieco bliżej prawej lub lewej krawędzi pasa ruchu. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG pokonanie korka czy jazda z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem jest znacznie bardziej komfortowa.

W skład nowego pakietu systemów wspomagających wchodzi również asystent świateł drogowych Dynamic Light Assist, który zapewnia lepszą widoczność w nocy. System potrafi wykryć nadjeżdżające pojazdy, jak również pojazdy znajdujące się z przodu i automatycznie wygasza odpowiednie obszary świateł drogowych kierowcy, by nie oślepiać innych uczestników ruchu. W terenie zabudowanym system automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. To wygodna funkcja, która pomaga lepiej oświetlić drogę i wcześniej wykryć przeszkody.

Volkswagen zmodernizował Tourana nie tylko w zakresie systemów wspomagających kierowcę. Rodzinny minivan jest teraz bardziej komfortowy, wyposażono go w najnowszej generacji kierownicę z funkcją wykrywania kontaktu, programowany zgodnie z upodobaniami kierowcy zestaw wskaźników o przekątnej 8 cali (10,25 cala w wersji Highline) oraz panel klimatyzacji z dotykowymi elementami sterującymi. Ponadto, dzięki takim opcjom jak Easy Open & Close (zamykanie pokrywy bagażnika ruchem stopy) oraz Keyless Access (bezkluczykowy system otwierania/zamykania samochodu i uruchamiania silnika), Touran jest bardziej przyjazny dla użytkownika.

W zmodyfikowanym Touranie stosowane są silniki, m.in. najlepiej sprzedający się 1.5 TSI w najnowszej odmianie evo2 o mocy 150 KM. Zapewnia on niskie zużycie paliwa i emisję CO2, w najnowszej wersji zastosowano system odłączania cylindrów Active Cylinder Management ACTplus, a moduł kontroli emisji spalin umieszczono blisko silnika.

Olbrzymią zaletą Tourana jest przestronne wnętrze z wieloma możliwościami zagospodarowania go. Może mieć pięć lub siedem miejsc dla pasażerów, w zależności od preferencji klienta. Duża szerokość wnętrza to duża zaleta szczególnie dla rodzin: z tyłu bez problemu zmieszczą się trzy foteliki dziecięce zamontowane obok siebie. Dzięki mocowaniom Isofix w drugim i trzecim rzędzie siedzeń można bezpiecznie zamocować w Touranie nawet pięć fotelików dziecięcych. Wnętrze można wykorzystać na wiele sposobów dzięki płaskiej podłodze po złożeniu siedzeń, co umożliwia uzyskanie przestrzeni bagażowej do 1980 litrów. Ponadto do dyspozycji pasażerów jest mnóstwo schowków, wśród nich znajdują się szuflady pod przednimi fotelami.

Pod względem precyzji układu kierowniczego i własności jezdnych Touran przypomina Golfa. Mimo znacznie większych gabarytów jest równie zwinny, a opcjonalne zawieszenie DCC zapewnia wysoki komfort jazdy. Średnica zawracania wynosi zaledwie 11,6 metra.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty