Ten proces może zająć cztery lata. Musi być zakończony na rok przed rozpoczęciem produkcji auta

Paweł Piątek
Opel Astra i Opel Mokka to dwa nowe modele niemieckiego producenta, dla których zaprojektowano zaskakujące kolory nadwozia.Fot. Opel
Opel Astra i Opel Mokka to dwa nowe modele niemieckiego producenta, dla których zaprojektowano zaskakujące kolory nadwozia.Fot. Opel
Opel Astra i Opel Mokka to dwa nowe modele niemieckiego producenta, dla których zaprojektowano zaskakujące kolory nadwozia.

Opel postawił na nowe, żywe i przyciągające wzrok kolory: zielony dla Mokki i żółty dla Astry.

„Kolor samochodu musi nie tylko podobać się klientowi, ale także pasować do wielkości i sylwetki modelu” – wyjaśnia Nicole Heidt, asystentka głównego projektanta ds. kolorów i wykończenia. „Model klasy kompaktowej, taki jak Astra, prezentuje się najlepiej z finezyjnymi lakierami z efektami miki lub metalicznym, które są bardzo popularne wśród klientów w tym segmencie rynku”.

Już na początku prac nad nową Astrą dział marketingu firmy Opel poinformował dział projektowania, że szósta generacja  Astry powinna być dostępna z żółtym lakierem, który ma długą tradycję jako kolor marki.

Jak zwykle w przypadku zupełnie nowego koloru, Nicole Heidt rozpoczęła proces kreatywny od zbadania trendów kolorystycznych z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi. Doświadczenie podpowiadało jej, że dla nowej Astry warto stworzyć nowy, ciemniejszy odcień żółtego. Z takim pomysłem udała się do lakierni działu projektowania, gdzie zupełnie jak przy obmyślaniu nowej potrawy, osobiście ułożyła „przepis” na nowy kolor.

W 200‑mililitrowej zlewce mieszała po kilka gramów różnych lakierów wykończeniowych od czołowego dostawcy, aż osiągnęła zaplanowany efekt.

Następnie przygotowała tzw. tablicę inspiracji, czyli kolaż obrazów, oraz próbki kolorów, by przedstawić propozycję nowego lakieru kierownictwu działów projektowania i marketingu. Po uzyskaniu akceptacji Nicole wykonała próbki dla dostawcy lakieru zaopatrującego zakłady w Rüsselsheim, aby mógł on przygotować produkt do wykorzystania w seryjnej produkcji, maksymalnie zgodny z założeniami projektowymi i otrzymanym wzornikiem.

Prace nad nowym kolorem dla nowego modelu mogą potrwać nawet cztery lata, a nowy lakier musi być gotowy do użycia przez roboty na 12 miesięcy przed rozpoczęciem produkcji pojazdu. „Żółty, który na początku wybraliśmy jako kolor premierowy dla nowej Astry, okazał się strzałem w dziesiątkę” – mówi Nicole Heidt. „Takie kolory są dzisiaj bardzo modne”.

W przypadku Mokki, czyli mniejszego samochodu sportowo-użytkowego (SUV), kierowanego do młodszych klientów niż Astra, nowy kolor miał być odważny i sportowy. Nicole Heidt ustaliła, że na popularności mocno zyskują odcienie zieleni. „Zielony to także doskonały kolor dla bezemisyjnego samochodu z napędem w pełni elektrycznym, takiego jak Mokka‑e” – dodaje.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty