Testujemy: Fiat 500 by Gucci - ekskluzywny gadżet po włosku

Paweł Puzio
Fiat 500 by Gucci - rzadka odmiana ikony Fiata
Fiat 500 by Gucci - rzadka odmiana ikony Fiata
Fiat 500 by Gucci pokazuje, jak wiele ma wspólnego świat mody i motoryzacji. Zwłaszcza we Włoszech. Za kilka, kilkanaście lat będzie to poszukiwany model kolekcjonerski.
Fiat 500 by Gucci - rzadka odmiana ikony Fiata
Fiat 500 by Gucci - rzadka odmiana ikony Fiata

Fiat 500 by Gucci to prezent urodzinowy na 90. rocznicę powstania włoskiej ikony przemysłu odzieżowego. Mimo że korki od szampanów strzelały blisko dwa lata temu, to wersja „by Gucci" wciąż fascynuje. I nie chodzi tu o osiągi, bo tych należy się spodziewać po Abarthach, ale styl. Fiat 500 by Gucci zdecydowanie odróżnia się od innych. W pewnym sensie jest jak biały lew – niezwykle rzadki. Matką chrzestną 500 by Gucci jest Frida Giannini – dyrektor kreatywny w firmie Gucci. Auto narodziło się pod jej okiem w Centro Stile Fiat.

Urodzinowy prezent

Biały, szklisty, perłowy lakier doskonale komponuje się z Guccissima, aplikacją w barwach fimy Gucci, zielono-czerwono-zielonych, biegnącą pod linią szyb. Na słupku centralnym i klapie znajdują się plakiety Gucci, podkreślające rodowód urodzinowego modelu. Ale to nie koniec modowej stylizacji. Aluminiowe felgi w stylu retro wykończone lakierem w kolorze nadwozia są także sygnowane przez Gucci. Gustowne literki „GG" na kołpakach przykrywających śruby, to kolejny stygmat zostawiony przez Fridę Giannini. Dzięki zabiegom kreatorki z włoskiego domu mody, "pięćsetka" nabrała jeszcze więcej stylu. Małe, ładne miejskie auto w tej wersji ma szyk. Już na pierwszy rzut oka widać, że 500 by Gucci to o wiele więcej niż Fiat 500.

Zapraszamy do w świata automody

Podobnie jest w środku. Wystarczy otworzyć drzwi, aby dostrzec, że „500 by Gucci" to nie jest pierwsza z brzegu seria specjalna. Wewnątrz wszystko jest dopieszczone.

Do środka zapraszają dwukolorowe fotele ze skóry Frau. Dyskretny nadruk Guccissima na siedziskach jest jak czerwony dywan podczas oskarowej nocy w Hollywood. Ma być światowo i tak jest. Jasnobeżowa skóra na kierownicy z czarną wstawką idealnie komponuje się z satynowym lakierem na panelach wykończeniowych wnętrza.

Ale to nie koniec. Wiadomo, że tę wersję wybiorą elegantki, które najchętniej chodzą w szpilkach. A zatem na progach zainstalowano srebrne listwy ochronne, również sygnowane przez Gucci. Tak na wszelki wypadek, aby podczas wsiadania nie porysować lakieru. Ale prawdziwą perełką jest skórzana osłona dźwigni zmiany biegów. Na gałce zamiast schematu zmiany biegów są literki GG. Natomiast plakietkę ze schematem zmiany biegów sprytnie wszyto w skórzaną maskownicę dźwigni zmiany biegów.

W parze ze stylem idzie wygoda i bezpieczeństwo. Fiat 500 by Gucci czaruje także wyposażeniem. Kierowca ma do dyspozycji automatyczną klimatyzację, lusterko elektrochromatyczne, siedem poduszek powietrznych oraz system multimedialny Blue&Me zintegrowany z czujnikami parkowania, radioodtwarzacz CD+MP3 oraz wielofunkcyjną kierownicę.

W środku panuje atmosfera, jak na wybiegu dla modelek podczas mediolańskiego tygodnia mody. To miłe dla oka auto o wysmakowanym wnętrzu.

Pod maską 1.2

Pod maską już nie jest tak szykownie, jak w wnętrzu. Fiat proponuje tylko jeden silnik, czterocylindrową jednostkę beznynową 1.2 o mocy 69 KM. Nie jest to demon mocy ani wirtuoz prędkości. Mały motor pozwala na dość sprawne porusznie się po mieście. I na tym właściwie można zakończyć ocenę tego silnika. Dla elegantki, która bardziej ceni formę, z pewnością ten silnik wystarczy. Emocji raczej trzeba szukać w samochodach Fiata sygnowanych nie przez Gucci, ale skorpionem.

Zawieszenie, jak w każdej ,,pięćsetce'' jest twarde, ale pewne. Auto zdecydowanie nie lubi jednak dziurawych dróg. Zawieszenie daj znać o niemal każdej nierówności. Na nawierzchniach złej jakości autem fatalnie rzuca. Na równej, cywilizowanej drodze, Fiat 500 sunie gładko i stabilnie. Czuły układ kierowniczy pozwala sprawnie manewrować autem w miejskiej dżungli. Dobrze działające wspomaganie elektryczne doskonale sprawdza się na parkingach.

Podsumowanie

W Polsce samochód był dostępny w dwóch specjalnych kolorach dedykowanych modelowi 500 by Gucci – białym lub czarnym. W obu przypadkach ze szklisto-perłowym odcieniem lakieru. Niestety wersji „by Gucci" trzeba szukać tylko na rynku wtórnym, bo w salonch już go nie ma. Model 500 by Gucci kosztował 66 000 zł, natomiast kabriolet 500C by Gucci 77 000 zł.

Plusy

udana stylizacja nadwozia
gustowne wykończenie wnętrza
niebanalny wygląd

Minusy

brak możliwości wyboru silnika
wysoka cena zakupu
mały bagażnik na zakupy

Fiat 500 by Gucci – dane techniczne

Nadwozie i liczba miejsc: trzydrzwiowy, czteromiejscowy hatchback
Pojemność silnika: 875 ccm
Maks. moment obrotowy: 102 Nm/3000 obr./min
Moc: 69 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Liczba cylindrów: 4
Skrzynia biegów: manualna pięciobiegowa
Napęd: przedni
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,2 sek.
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,4 l/4,3/5,1 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer.): 3546/1488/1627 mm
Rozstaw osi: 230 cm
Pojemność zbiornika paliwa: 35 l
Cena testowanego egzemplarza: 68 650 zł 

Paweł Puzio

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty