TOP 5. Najmniej ekonomiczne samochody elektryczne BEV

Paweł Bartocha
Średnie zużycie prądu: 27,6 kWh /100 kmKoszt przejechania 100 km: 53,82 złMoc: 503 KMMoment obrotowy: 973 NmPrzyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,5 sZasięg na prądzie: 458 kmPojemność baterii:  106 kWhCena: 446 100 złAudi e-tron zadebiutowało w 2018 roku jako pierwszy opracowany od podstaw elektryk tej marki. W 2022 roku przeprowadzono lifting, w ramach którego zmieniono nazwę na Q8 e-tron. Samochód występuje w opcji z kamerami zamiast lusterek i mierzy 4,9 m długości. Auto dało początek rodzinie nowych elektrycznych modeli o nazwie e-tron. Wizualnie Q8 e-tron nawiązuje do pozostałych modeli Audi, w tym spalinowe A6 czy elektryczne e-tron GT.
Średnie zużycie prądu: 27,6 kWh /100 kmKoszt przejechania 100 km: 53,82 złMoc: 503 KMMoment obrotowy: 973 NmPrzyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,5 sZasięg na prądzie: 458 kmPojemność baterii: 106 kWhCena: 446 100 złAudi e-tron zadebiutowało w 2018 roku jako pierwszy opracowany od podstaw elektryk tej marki. W 2022 roku przeprowadzono lifting, w ramach którego zmieniono nazwę na Q8 e-tron. Samochód występuje w opcji z kamerami zamiast lusterek i mierzy 4,9 m długości. Auto dało początek rodzinie nowych elektrycznych modeli o nazwie e-tron. Wizualnie Q8 e-tron nawiązuje do pozostałych modeli Audi, w tym spalinowe A6 czy elektryczne e-tron GT. Audi
Auta elektryczne (BEV – Battery Electric Vehicle) kojarzą się nam z oszczędnością. Przynajmniej jeśli chodzi o koszt przejechania 100 kilometrów. Tymczasem są takie auta elektryczne na rynku, gdzie koszty zużycia energii elektrycznej są porównywalne z kosztami paliwa do aut spalinowych. Zobaczmy jakie są najmniej ekonomiczne samochody elektryczne na naszym rynku.

Auta elektryczne (BEV – Battery Electric Vehicle) kojarzą się nam z oszczędnością. Przynajmniej jeśli chodzi o koszt przejechania 100 kilometrów. Tymczasem są takie auta elektryczne na rynku, gdzie koszty zużycia energii elektrycznej są porównywalne z kosztami paliwa do aut spalinowych. Zobaczmy jakie są najmniej ekonomiczne samochody elektryczne na naszym rynku.

Auta elektryczne miały stać się remedium na koszty zużycia paliwa w autach spalinowych. Prawdą jest, że nadal koszt przejechania 100 kilometrów w przypadku aut elektrycznych jest mniejszy niż nawet bardzo oszczędnych aut spalinowych, ale koszty zakupu pojazdów elektrycznych są dużo wyższe niż spalinowych.

Dodatkowo, auta elektryczne mają pewne ograniczenia wynikające z ich eksploatacji. Przede wszystkim częściej muszą pojawiać się na stacjach ładowania, a sam proces (w porównaniu do tankowania pojazdów spalinowych), trwa kilkukrotnie dłużej. Oddzielną kwestią jest dostęp do infrastruktury - nadal jeszcze słaby w naszym kraju.

Dlatego też, oprócz dużych miast, poza nimi auta elektryczne traktowane są ciągle jeszcze jako ciekawostka, niż realny, alternatywny sposób podróżowania.

Ale elektryfikacja pojazdów stała się faktem i powinniśmy jej uważnie się przyglądać. Zwłaszcza, że są takie auta elektryczne, które trudno uznać za oszczędne.

Wybraliśmy po 5 najmniej ekonomicznych samochodów elektrycznych dostępnych na naszym rynku.
Przy obliczaniu kosztów przejechania 100 kilometrów braliśmy pod uwagę cenę 1 kWh energii w ładowarkach prądu AC o mocy 22 kW w sieci ładowarek Greenway.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty