Toyota 1.5 Dynamic Force (od 2019r.). Silnik na lata

Robert M. Kondracki
Przez lata Toyota oferowała benzynowe silniki o pojemnościach 1.33 i 1.6 litra. Wraz z ekspansją hybryd i zaostrzeniem norm emisji spalin w 2019 r. z gamy wycofano obie jednostki. Zgodnie z zasadą „złotego środka” i wymogami ekologicznymi producent wprowadził trzycylindrowy silnik 1.5 Dynamic Force o poj. 1496 ccm. Aluminiowa jednostka rozwija maksymalną moc 125 KM przy 5000 obr/min oraz maks. moment obrotowy 153 Nm przy 4800 obr./min.
Przez lata Toyota oferowała benzynowe silniki o pojemnościach 1.33 i 1.6 litra. Wraz z ekspansją hybryd i zaostrzeniem norm emisji spalin w 2019 r. z gamy wycofano obie jednostki. Zgodnie z zasadą „złotego środka” i wymogami ekologicznymi producent wprowadził trzycylindrowy silnik 1.5 Dynamic Force o poj. 1496 ccm. Aluminiowa jednostka rozwija maksymalną moc 125 KM przy 5000 obr/min oraz maks. moment obrotowy 153 Nm przy 4800 obr./min. Toyota

Przez lata Toyota oferowała benzynowe silniki o pojemnościach 1.33 i 1.6 litra. Wraz z ekspansją hybryd i zaostrzeniem norm emisji spalin w 2019 r. z gamy wycofano obie jednostki. Zgodnie z zasadą „złotego środka” i wymogami ekologicznymi producent wprowadził trzycylindrowy silnik 1.5 Dynamic Force o poj. 1496 ccm. Aluminiowa jednostka rozwija maksymalną moc 125 KM przy 5000 obr/min oraz maks. moment obrotowy 153 Nm przy 4800 obr./min.

Posiada podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iW + VVT-i oraz filtr cząstek stałych GPF, dzięki czemu spełnia normę Euro 6. Silnik trafił m.in pod maskę popularnego Yarisa 1.5 oraz Corolli i występuje zarówno wraz ze manualną skrzynią, jak i automatyczną przekładnią bezstopniową Multidrive S.

W przypadku ważącego 1065 kg Yarisa auto rozwija prędkość maksymalna 180 km/h, a od 0 do 100 km/ h rozpędza się w czasie 9 sekund, a cięższa (1275 kg) Corolla 1.5 sedan - w 12,1 sekundy.

To wartości w zupełności wystarczające w ruchu miejskim. W cyklu mieszanym średnie spalanie wynosi 5,5 l. benzyny na 100 km, w cyklu mieszanym WLTP średnie spalanie to 6,1 na 100 km. Według producenta średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 5,6–6,2 l/100 km ze skrzynią manualną i 5,8–6,5 l/100 km z przekładnią Multidrive S.

Najstarsze auta mają już trzy lata, a niektóre egzemplarze w firmach zdążyły pokonać dystans 200-250 tys. kilometrów. Opinie są jednoznacznie pozytywne, a silniki nie przysparzają eksploatacyjnych właściwie poważniejszych problemów. Producent zaleca stosowanie oleju 0W16, dopuszcza także 0W20, 5W30 lub 10W30. Mechanicy niezależnych serwisów obsługujących floty podkreślają, że niezależnie od wybranego oleju należy wymieniać go nie rzadziej niż 15 tys. km lub co najmniej raz do roku i jest to czynnik kluczowy dla bezproblemowej eksploatacji. Trudno im wymienić powtarzalne awarie. Oceniają, że jest to jeden z najbardziej udanych silników ostatnich lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty