Toyota GR Supra GT4 Evo. Nowy wyścigowy model na sezon 2023

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Toyota GR Supra GT4 EVO zadebiutuje na torze wyścigowym, startując w słynnym wyścigu 24 Hours of Daytona w styczniu 2023 roku. Będzie to pierwsza runda serii IMSA Michelin Pilot Challenge 2023.
Toyota GR Supra GT4 EVO zadebiutuje na torze wyścigowym, startując w słynnym wyścigu 24 Hours of Daytona w styczniu 2023 roku. Będzie to pierwsza runda serii IMSA Michelin Pilot Challenge 2023. Toyota
GR Supra GT4 EVO to nowy wyścigowy samochód oferowany prywatnym zespołom przez Toyota Gazoo Racing Auto zadebiutuje w słynnym wyścigu 24 Hours of Daytona w styczniu 2023 roku.

GR Supra GT4 to samochód wyścigowy produkowany przez TOYOTA GAZOO Racing od 2020 roku. Pojazd jest oparty na modelu GR Supra, pierwszym globalnym sportowym modelu z linii GR. Obecnie na całym świecie w wyścigach startuje ponad 50 egzemplarzy GR Supry GT4, które wygrały 11 krajowych i międzynarodowych mistrzostw GT4. Model zdobył tytuły mistrzowskie w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie, a jego kierowcy ponad 100 razy stawali na podium.

W sierpniu 2022 roku samochód świętował 50. zwycięstwo w klasie w prestiżowych mistrzostwach. Zdobyli je Masayoshi Oyama i Masayuki Ueda z zespołu Akiland Racing w klasie Am w GT World Challenge Asia na torze Sportsland Sugo w Japonii.

Od premiery GR Supry GT4 minęły już 3 lata, a rywalizacja w popularnej kategorii GT4 jest bardzo zacięta. Dlatego TOYOTA GAZOO Racing opracowała nową wersję auta na rok 2023, aby zapewnić swoim klientom kolejne udane sezony pełne sukcesów. Wszystkie modyfikacje w nowej GR Suprze GT4 EVO zostały wprowadzone w odpowiedzi na oczekiwania klientów TOYOTA GAZOO Racing, czyli prywatnych zespołów i kierowców startujących wyczynową GR Suprą w wyścigach GT4.
Udoskonalona GR Supra GT4 EVO

Prace rozwojowe koncentrowały się na trzech obszarach – osiągach, hamowaniu i precyzji prowadzenia. Nowy układ hamulcowy, zmodyfikowane ustawienia ABS, najnowocześniejsze zawieszenie marki KW i nowe stabilizatory sprawiły, że GR Supra GT4 EVO lepiej się prowadzi i szybciej pokonuje zakręty. 3,0-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik turbo ma większą moc, zoptymalizowany rozkład momentu obrotowego i bardziej efektywny układ chłodzenia. Dzięki temu samochód może uzyskiwać lepsze czasy okrążenia.

GR Supra GT4 EVO jest łatwiejsza w prowadzeniu, a jednocześnie oferuje lepsze osiągi i bardziej pewną, precyzyjną jazdę, na czym zyskują zarówno pasjonaci startujący w amatorskich wyścigach, jak i profesjonalni zawodnicy.

Toyota GR Supra GT4 EVO zadebiutuje na torze wyścigowym, startując w słynnym wyścigu 24 Hours of Daytona w styczniu 2023 roku. Będzie to pierwsza runda serii IMSA Michelin Pilot Challenge 2023.

Gotowa do startów GR Supra GT4 EVO kosztuje w Europie 186 000 euro netto, bez podatków, opłat celnych i logistycznych. Europejscy klienci mogą składać zamówienia na GR Suprę GT4 EVO w TOYOTA GAZOO Racing Europe GmbH w Kolonii. Za dystrybucję w Ameryce Północnej odpowiada firma TRD U.S.A., natomiast w Japonii i Azji Toyota Customizing & Development Co.

Obecni klienci startujący modelem GR Supra GT4 mogą rozbudować swoje auto, zamawiając zestaw modernizacyjny.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty