Toyota. Premiera nowych modeli. Co je łączy?

Mariusz Michalak
Toyota pokazała 6 modeli koncepcyjnych, których produkcyjne wersje niedługo pojawią się w salonach marki. Japoński marka zapowiada wprowadzenie zelektryfikowanych napędów do wszystkich swoich modeli już od kilku lat. Fot. Toyota
Toyota pokazała 6 modeli koncepcyjnych, których produkcyjne wersje niedługo pojawią się w salonach marki. Japoński marka zapowiada wprowadzenie zelektryfikowanych napędów do wszystkich swoich modeli już od kilku lat. Fot. Toyota
Toyota pokazała 6 modeli koncepcyjnych, których produkcyjne wersje niedługo pojawią się w salonach marki. Japoński marka zapowiada wprowadzenie zelektryfikowanych napędów do wszystkich swoich modeli już od kilku lat.

Już w 2017 roku Toyota ogłosiła, że do 2025 roku zelektryfikowane napędy będą w ofercie wszystkich modeli marki na świecie. Każdy model Toyoty będzie dostępny z co najmniej jednym z napędów takich jak hybryda (HEV), hybryda plug-in (PHEV), napęd elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe (FCV) czy na baterie (BEV). W 2030 roku zelektryfikowane samochody miały stanowić połowę globalnej sprzedaży marki, czyli 5,5 miliona samochodów. W tej liczbie miało się znaleźć około miliona BEV – ale dopiero za dekadę.

Toyota. Elektryczna rewolucja przyspiesza

Toyota pokazała 6 modeli koncepcyjnych, których produkcyjne wersje niedługo pojawią się w salonach marki. Japoński marka zapowiada wprowadzenie zelektryfikowanych
Toyota pokazała 6 modeli koncepcyjnych, których produkcyjne wersje niedługo pojawią się w salonach marki. Japoński marka zapowiada wprowadzenie zelektryfikowanych napędów do wszystkich swoich modeli już od kilku lat.

Fot. Toyota

Teraz okazuje się, że wzmożone prace Toyoty nad samochodami elektrycznymi na baterie oraz nawiązywanie współpracy z kolejnymi partnerami przyniosło efekty znacznie szybciej, niż władze koncernu początkowo zakładały. Począwszy od przyszłego roku Toyota będzie wprowadzała na rynek całe serie modeli elektrycznych. A poziom sprzedaży 5,5 miliona zelektryfikowanych samochodów firma zamierza osiągnąć już w 2025 roku. Poprzedni cel 1,5 miliona zelektryfikowanych aut Toyota osiągnęła już w zeszłym roku, 3 lata przed zakładanym terminem.

Toyota. Przełomowa technologia baterii

Kluczem do ofensywy Toyoty na rynku BEV jest skokowy postęp w opracowaniu baterii litowo-jonowej ze stałym elektrolitem, której gęstość energii ma być dwa razy większa od aktualnych baterii Li-Ion z elektrolitem płynnym. Toyota zamierza pokazać pierwszy samochód z tą technologią jeszcze przed Igrzyskami w Tokio 2020.

Elektryczne koncepty Toyoty

Pierwotne plany zakładały, że w przyszłym roku zadebiutuje tylko jeden nowy model elektryczny i tylko w Chinach. Chodzi o elektryczny crossover C-HR, który równolegle trafi na chiński rynek także pod nazwą Izoa. Kolejne elektryki Toyoty mieliśmy zobaczyć w nadchodzących latach. Teraz Toyota deklaruje wprowadzenie w najbliższym czasie aż 10 samochodów elektrycznych, w tym sześć globalnych modeli. Ofensywa modelowa obejmie duży SUV i średniej wielkości SUV, crossover, minivana, średniej wielkości sedana i auto kompaktowe. Ich zapowiedzią jest gama modeli koncepcyjnych, zaprezentowanych na niedawnej konferencji prasowej. Co więcej, na rynek przygotowywane są ultrakompaktowe elektryczne pojazdy do indywidualnego transportu na chodnikach i ścieżkach rowerowych.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty