Toyota Prius GT300. Hybrydowa wyścigówka V8

(mm)
Jak co roku na targach Tokyo Auto Salon firmy tuningowe z całego świata pokazują wiele sportowych Toyot. Zwykle dominują wariacje na temat GT86, jednak w tym roku firma APR Racing pokazała prawdziwą sensację – Priusa GT / Fot. Toyota
Jak co roku na targach Tokyo Auto Salon firmy tuningowe z całego świata pokazują wiele sportowych Toyot. Zwykle dominują wariacje na temat GT86, jednak w tym roku firma APR Racing pokazała prawdziwą sensację – Priusa GT / Fot. Toyota
Jak co roku na targach Tokyo Auto Salon firmy tuningowe z całego świata pokazują wiele sportowych Toyot. Zwykle dominują wariacje na temat GT86, jednak w tym roku firma APR Racing pokazała prawdziwą sensację – Priusa GT.
Jak co roku na targach Tokyo Auto Salon firmy tuningowe z całego świata pokazują wiele sportowych Toyot. Zwykle dominują wariacje na temat GT86, jednak
Jak co roku na targach Tokyo Auto Salon firmy tuningowe z całego świata pokazują wiele sportowych Toyot. Zwykle dominują wariacje na temat GT86, jednak w tym roku firma APR Racing pokazała prawdziwą sensację – Priusa GT / Fot. Toyota

Toyota Prius GT300 jest oparta na nowym Priusie czwartej generacji, z którego przejął niektóre podzespoły. Jak zapewnia Toyota, silnik elektryczny w GT300 to przebudowana jednostka z seryjnego auta. Natomiast benzynowy silnik 1.8 zastąpił 3,5-litrowy silnik V8, zamontowany z przodu.

Auto otrzymało nowy, wzmocniony przód o takim samym kształcie jak w seryjnym pojeździe, natomiast z tyłu zachowano oryginalne części. Samochód został zaprojektowany przez APR Racing.

Toyota Prius 2016 w grudniu zadebiutowała w Japonii, zaś w pierwszym kwartale pojawi się także w polskich salonach. Auto otrzymało nowy napęd hybrydowy, o ponad 20% oszczędniejszy od poprzednika, oraz nową platformę modułową TNGA, dzięki której konstrukcja nadwozia została wzmocniona aż o 60%. Wszystkie elementy układu hybrydowego zostały opracowane od nowa, dzięki temu są jednocześnie mniejsze i bardziej wydajne, a straty energii ograniczono średnio o 20%. Nowy Prius jest niższy, ma niżej położoną maskę silnika, zachował jednak sylwetkę klina, która tak dobrze się sprawdziła w poprzednich modelach.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty