Prezentacja samochodu nastąpiła po deklaracjach Pierre’a Fillona, prezesa Automobile Club de l'Ouest (ACO), organizatora wyścigu Le Mans 24h, że od 2030 roku samochody najwyższej kategorii w tym legendarnym wyścigu mają korzystać z wodoru. Rozważane jest wprowadzenie technologii ogniw paliwowych albo wykorzystania silnika spalinowego zasilanego wodorem w formie ciekłej lub gazowej.
Prototyp zespołu Toyota Gazoo Racing o nazwie GR H2 Racing Concept mierzy 5100 mm długości i ma 2050 mm szerokości. Pod lekkim nadwoziem skrywa się nowoczesna technologia hybrydowa, która wykorzystuje wodorowy silnik spalinowy.
„Moim celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w motorsporcie bez konieczności rezygnacji z osiągów czy emocji. Nasz prototypowy GR H2 Concept ma wszystko to, co fani wyścigów kochają najbardziej, czyli dźwięk, moc i dynamikę. W ten sposób tworzymy wyścigowy samochód na nowo i bezemisjnie” – powiedział Akio Toyoda, prezes Toyoty.
Toyota od 2021 roku rozwija wodorowy silnik spalinowy, który testowany jest w wyścigowej odmianie GR Corolli. Samochód brał udział w japońskiej serii wyścigowej Super Taikyu oraz w wyścigu Idemtsu 1500 Super Endurance w Tajlandii, poddając technologię wodorowego silnika spalinowego najcięższej próbie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?