Toyota Yaris po zmianach

Piotr Robakowski
Mimo duzego zainteresowania firma zdecydowała się po czterech latach wprowadzić kosmetyczne zmiany, zwiększające atrakcyjność małego Japończyka.

Pierwsza wersja następcy modelu Starlet pojawiła się podczas paryskiego salonu samochodowego w Paryżu, jesienią 1999 roku.Pojazd opracowany przez europejskie biura konstrukcyjne Toyoty przeznaczony był właśnie dla europejskiego odbiorcy. Początkowo Yaris produkowany był w japońskich fabrykach i jego cena - w tym także na polskim rynku - znacznie odbiegała od europejskiej konkurencji. Sytuacja zmieniła się wraz z rozpoczęciem produkcji we francuskiej fabryce Toyoty. Pojazd z ceną poniżej 35 tys. złotych w wersji podstawowej pojawił się na liście najczęściej kupowanych aut. Dzięki temu Toyota od trzech lata systematycznie poprawia swoją pozycję, także na polskim rynku. Mimo to firma zdecydowała się po czterech latach wprowadzić kosmetyczne zmiany, zwiększające atrakcyjność małego Japończyka. - Samochód od kilkunastu miesięcy cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów, którzy doceniają nie tylko funkcjonalność wnętrza, ale także dobre wykończenie i nowoczesną technikę - mówił podczas dni otwartych Roman Fietz, właściciel firmy Toyota Fietz.
Nadwozie i wnętrze
Toyota Yaris dostępna jest z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. W przedniej części styliści zmienili klosze reflektorów - dolna ich część wdziera się w zderzak, dodając nieco drapieżności. Podobnie jest z atrapą chłodnicy, która schodząc sprawia wrażenie uśmiechniętej twarzy. W dolnej części potężnego zderzaka umieszczono światła przeciwmgielne. Wnętrze zachowało swój dotychczasowy, surowy charakter, z umieszonym centralnie i skierowanym w stronę kierowcy wskaźnikiem prędkości. To zresztą charakterystyczny i niepowtarzalny element Yarisa - ponieważ widoczny jest tylko dla kierowcy. Zmienił się natomiast układ ciekłokrystalicznego wskaźnika, nowe jest także radio i wyloty wentylacji. Nowością jest także dostępny w niektórych wersjach system satelitarnego pozycjonowania auta - GPS. W gamie obowiązywać będzie pięć pakietów wyposażenia - BASE, TERRA, TERRA PLUS, LUNA i SOL.
Bezpieczeństwo i silniki
W gamie silników konstruktorzy zastosowali znane, benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1.0 i 1.3 litra i mocy odpowiednio 68 i 86 KM. Nowością jest silnik diesla D-4D, który z pojemności 1.4 osiąga moc 75 KM. Najtańsza wersja 1.0 to wydatek 33.990 złotych - w tym otrzymujemy system ABS i EBD, jedną poduszkę powietrzną, komputer pokładowy i radio. Najdroższy w ofercie jest model Yaris 1.4 D-4D SOL za który trzeba dać ponad 51 tys. złotych. Ważnym elementem jest zastosowanie w nowym Yarisie nie tylko systemu ABS i EBD, ale także rzadko spotykanego w tym segmencie układu kontroli trakcji VSC, poprawiającego znacznie zachowanie auta w trudnych warunkach drogowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty