Ten trzycylindrowy silnik rzędowy umieszczony wzdłużnie jest centralnym
punktem maszyny. Motocykl nie złamał jednak kolejnej bariery- gabarytów.
Ma przyzwoite 1,69 m rozstawu osi i 2,48 m długości całkowitej, to tyle
co dwucylindrowe cruisery japońskie o pojemnościach w granicach 1,5 litra.
Rekordowa natomiast jest tylna opona. Ma aż 240 mm szerokości. Triumph
również lokuje nowy produkt w kategorii cruiserów, ale to chyba trochę
zbyt delikatne stwierdzenie. Bardziej pasuje do niego miano power cruisera,
bo dotychczas żaden z dwucylindrowych monsterów nie miał przyśpieszenia
od 0-100 km/h w granicach 2,8 sekundy. Jednak ta pojemność i moc 140 KM
wręcz wymusza sportowe zacięcie.
Sylwetka utrzymana jest w angielskiej klasycznej tonacji, którą Wyspiarze
w tego rodzaju motocyklach kultywują już od niemal półwiecza. Po raz pierwszy
mamy jednak do czynienia z silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Dotychczas
nie jest znana cena tego motocykla, ale możemy przypuszczać, że Rocket
III będzie kosztować ok. 80 tys. zł. Będzie to jedna z najciekawszych propozycji
na 2004 rok.
Dane techniczne
Pojemność | 2294 ccm |
Moc | 140 KM/5700 obr./min |
Max. moment obr. | 200Nm/2500 obr./min |
Wys. siedzenia | 740 mm |
Rozstaw osi | 1690 mm |
Długość | 2480 mm |
Ogumienie przód | 150/80/70 |
Ogumienie tył | 240/50/16 |
Skrzynia | 5 biegów |
Napęd tylnego koła | wałek kardana |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?