Pierwszy z układów, SHIDCD (Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive), stanowi połączenie czterocylindrowego silnika benzynowego z jednostką elektryczną. Motor spalinowy pracuje w cyklu Atkinsona, co pozwala zwiększyć efektywne spalanie mieszanki i dodatkowe oszczędności w postaci mniejszego zapotrzebowania na paliwo. Oba silniki współpracują z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową.
Zdaniem japońskiego producenta, system pozwoli na "wysoce efektywne" działanie silnika przy niskich i średnich prędkościach, jak również zapewni sportowe wrażenia podczas przyspieszania. Dodatkowo, lepszą wydajność zapewni rozwiązanie wykorzystujące sprzęgła do odłączenia silnika podczas hamowania.
Drugie z rozwiązań Hondy system, który znajdzie się w nowym Accordzie Plug-in Hybrid. Stanowi połączenie nowego silnika elektrycznego z benzynowym, zaś ich moc trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni automatycznej. W zależności od potrzeb, kierowca będzie mógł wybierać spośród trzech trybów jazdy (100% elektryczny, 100% benzynowy lub hybryda). Auto znajdzie się w ofercie tego producenta w USA od początku 2013 roku.
Najwięcej emocji wzbudziła prezentacja układu napędowego, który trafi do nowej Hondy NSX. Będzie się składał z aż czterech silników. Serce tego układu ma stanowić 3.5-litrowy motor V6, który będzie wspomagany przez 3 silniki jednostki elektryczne. Moc trafi na wszystkie cztery koła za pośrednictwem przekładni dwusprzęgłowej o siedmiu przełożeniach.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?