Technologia opracowana przez Francuzów opiera się na działaniu układów hybrydowych stosowanych obecnie. Jednak zamiast silnika elektrycznego, motor spalinowy wspomagany jest przez... sprężone powietrze. System ten może działać w trzech trybach: spalinowym, mieszanym, lub zeroemisyjnym.
W dużym uproszczeniu, sprężone powietrze zgromadzone w dwóch zbiornikach, napędza pompę hydrauliczną zintegrowaną z układem napędowym auta. Co ciekawe, podczas hamowania, energia, czyli sprężone powietrze, jest odzyskiwana.
Koncern PSA twierdzi, że rozwiązanie to z powodzeniem może być stosowane w autach miejskich i kompaktowych produkowanych obecnie. Pierwszy model wyposażony w układ Hybrid Air powinien pojawić się na rynku w 2016 roku.
Na targach w Genewie zostanie pokazany prototypowy model C3 VTi 82, który według producenta zużywa ok. 3 l benzyny na 100 km.
Działanie układu Hybrid Air można obejrzeć na poniższym filmie:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?