Ulepszone Porsche Cayenne już jesienią. Będzie wersja z wtyczką (WIDEO)

redakcja.regiomoto
Porsche Cayenne Diesel
Porsche Cayenne Diesel
W październiku na drogi wyjedzie Porsche Cayenne po liftingu. Królewski SUV ma bardziej agresywny wygląd, wydajniejsze silniki a wersję hybrydową po raz pierwszy można ładować z gniazdka.
Porsche Cayenne Diesel
Porsche Cayenne Diesel

Druga generacja Porsche Cayenne jest na rynku od czterech lat. Auto doczekało się modernizacji. Jak przekonują przedstawiciele Porsche, wszystkie odmiany silnikowe Cayenne legitymują się lepszymi osiągami i niższym od poprzedników zużyciem paliwa.

Źródło: Porsche

Porsche Cayenne po liftingu ma nowy przód i zmienione wloty powietrza z boku. Z tyłu pojawiły się nowe światła. Zmiany są delikatne - sylwetka największego SUV w gamie Porsche nie zmieniła się zasadniczo, ale samochód prezentuje się bardziej agresywnie. W kabinie uwagę zwraca nowa kierownica z łopatkami do zmiany biegów.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne Diesel
Porsche Cayenne Diesel

Najważniejsze zmiany zaszły w mechanice samochodu. Przeprowadzono szereg modyfikacji całego zespołu napędowego. Dla przykładu, wszystkie odmiany wyposażono w funkcję żeglowania, udoskonalony system "auto stop-start plus" oraz zoptymalizowane zarządzanie chłodzeniem. Po raz pierwszy w Porsche Cayenne aktywne klapy powietrza, zlokalizowane w środkowym odcinku układu dolotowego. System kontroli silnika otwiera je i zamyka zależnie od sytuacji na drodze oraz potrzeb układu chłodzenia, regulując ilość dopływającego powietrza. W zamkniętej pozycji klapy przyczyniają się do zmniejszenia oporu aerodynamicznego, a co za tym idzie - do obniżenia zapotrzebowania na paliwo.

Porsche Cayenne po liftingu będzie dostępne w następujących wersjach:

Porsche Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV-ów. Wyposażono ją w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa, deklarowane przez producenta, wynosi teraz 3,4 l/100 km. Trzylitrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) wespół z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia osiągi na poziomie aut sportowych – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h. Akumulator można ładować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy.

Porsche Cayenne S ma nowy, 3,6-litrowy silnik V6 biturbo. Według producenta samochód zużywa średnio 9,5-9,8 l/100 km, czyli o 1 l/100 km mniej od montowanej poprzednio jednostki V8. Podwójnie turbodoładowana V-szóstka generuje moc 420 KM przy 6000 obr./min, o 20 KM więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostępny w przedziale od 1350 do 4500 obr./min (przyrost o 50 Nm). Ze standardową przekładnią Tiptronic S nowe Cayenne S przyspiesza od zera do "setki" w zaledwie 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), o 0,4 s szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h, do 259 km/h.

Porsche Cayenne Turbo ma 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w zakresie 2250-4000 obr./min. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwinięcie prędkości maksymalnej równej 279 km/h. Zużycie paliwa wynosi 11,2-11,5 l/100 km.

Porsche Cayenne Diesel ma pod maską trzylitrowy silnik V6 z turbo i wtryskiem common rail. Osiąga on moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa według prducenta średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km. Za sprawą systemu SCR spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.

Porsche Cayenne Diesel S jest napędzane przez 4,2-litrowego turbodiesla V8. Legitymuje się on mocą 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min. Na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiąga prędkość maksymalną 252 km/h i zużywa według producenta średnio 8,0 l/100 km.

Inżynierowie poprawili też komfort resorowania. Premierę ulepszonego Porsche Cayenne zaplanowano na październik. 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty