Druga generacja Porsche Cayenne jest na rynku od czterech lat. Auto doczekało się modernizacji. Jak przekonują przedstawiciele Porsche, wszystkie odmiany silnikowe Cayenne legitymują się lepszymi osiągami i niższym od poprzedników zużyciem paliwa.
Źródło: Porsche
Porsche Cayenne po liftingu ma nowy przód i zmienione wloty powietrza z boku. Z tyłu pojawiły się nowe światła. Zmiany są delikatne - sylwetka największego SUV w gamie Porsche nie zmieniła się zasadniczo, ale samochód prezentuje się bardziej agresywnie. W kabinie uwagę zwraca nowa kierownica z łopatkami do zmiany biegów.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Porsche Cayenne po liftingu
Najważniejsze zmiany zaszły w mechanice samochodu. Przeprowadzono szereg modyfikacji całego zespołu napędowego. Dla przykładu, wszystkie odmiany wyposażono w funkcję żeglowania, udoskonalony system "auto stop-start plus" oraz zoptymalizowane zarządzanie chłodzeniem. Po raz pierwszy w Porsche Cayenne aktywne klapy powietrza, zlokalizowane w środkowym odcinku układu dolotowego. System kontroli silnika otwiera je i zamyka zależnie od sytuacji na drodze oraz potrzeb układu chłodzenia, regulując ilość dopływającego powietrza. W zamkniętej pozycji klapy przyczyniają się do zmniejszenia oporu aerodynamicznego, a co za tym idzie - do obniżenia zapotrzebowania na paliwo.
Porsche Cayenne po liftingu będzie dostępne w następujących wersjach:
Porsche Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV-ów. Wyposażono ją w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa, deklarowane przez producenta, wynosi teraz 3,4 l/100 km. Trzylitrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) wespół z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia osiągi na poziomie aut sportowych – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h. Akumulator można ładować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy.
Porsche Cayenne S ma nowy, 3,6-litrowy silnik V6 biturbo. Według producenta samochód zużywa średnio 9,5-9,8 l/100 km, czyli o 1 l/100 km mniej od montowanej poprzednio jednostki V8. Podwójnie turbodoładowana V-szóstka generuje moc 420 KM przy 6000 obr./min, o 20 KM więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostępny w przedziale od 1350 do 4500 obr./min (przyrost o 50 Nm). Ze standardową przekładnią Tiptronic S nowe Cayenne S przyspiesza od zera do "setki" w zaledwie 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), o 0,4 s szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h, do 259 km/h.
Porsche Cayenne Turbo ma 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w zakresie 2250-4000 obr./min. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwinięcie prędkości maksymalnej równej 279 km/h. Zużycie paliwa wynosi 11,2-11,5 l/100 km.
Porsche Cayenne Diesel ma pod maską trzylitrowy silnik V6 z turbo i wtryskiem common rail. Osiąga on moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa według prducenta średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km. Za sprawą systemu SCR spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.
Porsche Cayenne Diesel S jest napędzane przez 4,2-litrowego turbodiesla V8. Legitymuje się on mocą 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min. Na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiąga prędkość maksymalną 252 km/h i zużywa według producenta średnio 8,0 l/100 km.
Inżynierowie poprawili też komfort resorowania. Premierę ulepszonego Porsche Cayenne zaplanowano na październik.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?