Verva Racing Team przed wyścigiem na Spa

(ip)
Fot. Verva Racing Team
Fot. Verva Racing Team
Po czterotygodniowej przerwie zawodnicy Porsche Supercup wracają do akcji. W ten weekend będą walczyli na legendarnym torze Spa, gdzie odbędzie się Grand Prix Belgii.
Fot. Verva Racing Team
Fot. Verva Racing Team

Kierowcy rywalizują w te same weekendy i na tych samych torach, na których ściągają się bolidy Formuły 1. Kuba Giermaziak i Stefan Rosina z Verva Racing Team będą podczas zawodów jednymi z głównych faworytów do miejsc na podium.

**CZYTAJ TAKŻE

Giermaziak wygrał na Hungaroringu!Porsche Supercup: Giermaziak dopiero 12. na Nurburgringu

**

Kuba Giermaziak jedzie do Belgii jako zwycięzca poprzedniego wyścigu - Grand Prix Węgier. Na słynnym torze Spa będzie chciał potwierdzić, że wygrana na Hungaroringu nie była przypadkowa, a ekipa Verva Racing Team należy do ścisłej czołówki. Stawka jest bardzo wysoka, ponieważ sezon chyli się ku końcowi, a Kuba, sklasyfikowany na czwartej pozycji w tabeli kierowców, jest już bardzo blisko czołowej trójki.

Do trzeciego Norberta Siedlera nasz kierowca traci siedem punktów, a do lidera rankingu Seana Edwardsa zaledwie 16, dlatego w zasięgu Giermaziaka jest nawet mistrzostwo. Aby stanąć na podium pod koniec sezonu kierowca Verva Racing Team musi przede wszystkim regularnie zdobywać punkty dojeżdżając do mety.

Fot. Verva Racing Team
Fot. Verva Racing Team

Tym razem walka będzie się toczyła na słynnym torze Spa - najdłuższej trasie w kalendarzu Formuły 1. Przepięknie położony w górzystym terenie obiekt ma długość 7 kilometrów i w przeważającej części składa się z szybkich i średnich łuków oraz długich prostych. Charakterystyczne są duże różnice poziomów, co oznacza, że samochody pokonują sporo podjazdów i zjazdów. Typowa dla tego miejsca jest także zmienna, nieprzewidywalna pogoda, która znacznie uatrakcyjnia wyścigi w Belgii.

Kuba Giermaziak:
"Spa to kolejny tor, na którym mieliśmy w tym roku testy. Mam również wiele nagrań video, które na pewno pomogą nam w pracy przed samym weekendem. Choć nie jest to tor, który szczególnie lubię, preferuje takie ustawienia samochodu i taki styl jazdy, jaki mam w tej chwili. Czyli sporo agresji, późne hamowanie i dobre wyjście z zakrętu. Powinna też pasować naszym autom, które pod względem ustawień idą trochę w kierunku bolidów jednomiejscowych, a nie klasycznych samochodów typu GT. Jak widać takie podejście w naszym przypadku się sprawdza i mam nadzieję, że tak będzie także w Belgii. Będziemy chcieli pokazać, że zwycięstwo na Węgrzech nie było dziełem przypadku. Poza tym chciałbym zawsze jak najlepiej zaprezentować się przed wszystkimi polskimi kibicami, którzy wspierają mnie zarówno bezpośrednio z trybun w trakcie wyścigów jak i tym, którzy kibicują przed telewizorami. To mnie właśnie motywuje do jak najlepszej jazdy".

Stefan Rosina:
"Mam nadzieję, że na Spa warunki będą podobne, jak ostatnio na Węgrzech, ponieważ nasz zespół pokazał, że mamy spory potencjał w deszczowych wyścigach. Sam tor jest dosyć trudny, a stawka jest bardzo wyrównana, dlatego wszystko może się tu zdarzyć. Możliwy jest start z pierwszego rzędu, ale równie dobrze możemy też ruszać z trzeciego lub czwartego. Wystarczy drobny błąd i tracisz wiele pozycji na starcie".

Kluczowe fragmenty toru Spa opisuje Stefan Rosina:

Zakręty numer 2-3 - Eau Rouge
To bardzo trudne i emocjonujące miejsce. Jedziemy tam z prędkością ponad 200 km/h na piątym biegu. Na wyjściu kluczowe jest utrzymanie jak najwyższej prędkości, bo dalej znajduje się długa prosta.


Fot. Verva Racing Team
Fot. Verva Racing Team


Zakręt numer 8 - Rivage

Podwójny prawy zakręt jest bardzo wymagający, potrzeba tu dobrej techniki. Kierowca musi jak najlepiej pilnować optymalnej linii przejazdu i mieć wiele odwagi, aby równocześnie dociskać gaz tak mocno, jak to możliwe.

Zakręt numer 17 - Blanchimont
Ten bardzo szybki łuk przejeżdżamy na 6. biegu z prędkością ponad 220 km/h. Kolejne bardzo ważne miejsce z punktu widzenia kierowcy. Tutaj musisz utrzymywać sto procent koncentracji, ponieważ stalowa bariera jest bardzo bliska i niewielki błąd w tym miejscu może się skończyć potężną kraksą.

Transmisja wyścigu o Grand Prix Belgii na żywo: 28 sierpnia o 11:45 w TV4, Eurosport i Eurosport HD. Szczegółowy progam telewizyjny dostępny jest na stronie telemagazyn.pl

Klasyfikacja generalna Porsche Supercup (pierwsze pięć miejsc):

1. Edwards 106,
2. Rast 105,
3. Siedler 97,
4. Giermaziak 90,
5. J. Bleekemolen 86.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty