Volkswagen Golf 8. Ile kosztuje nowa generacja?

Mariusz Michalak
Volkswagen Golf Wersje wyposażenia nowego Golfa skonfigurowano w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Wcześniejsze odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Od teraz dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line.Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf Wersje wyposażenia nowego Golfa skonfigurowano w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Wcześniejsze odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Od teraz dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line.Fot. Volkswagen
Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz w salonach jako model ósmej generacji. Wyposażenie seryjne Golfa jest teraz znacznie bogatsze niż dotychczas.

Wersje wyposażenia nowego Golfa skonfigurowano w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Wcześniejsze odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Od teraz dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line.

Już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, cyfrowy zestaw wskaźników, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz funkcją prewencyjnej ochrony pieszych, a także system komunikacji między pojazdami Car2X. Golfa będzie można wyposażyć teraz w szereg zaawansowanych rozwiązań, takich jak: Travel Assist, system umożliwiający półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości; Innovision Cockit pozwalający na daleko posuniętą personalizację ustawień systemu infotainment czy inteligentne reflektory IQ Light LED Matrix, wyposażone w interaktywne funkcje i znacząco podnoszące komfort podróżowania po zmroku.

Nowy Golf. Jakie jednostki napędowe? 

Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI) i układy napędowe typu mild hybrid (eTSI) – wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM i 81 kW/110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM.

Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji. Ponadto, nowy Golf wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. 

Nowy Golf. Co go wyróżnia?

Mimo że nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy i bardziej dynamiczny niż poprzednik, jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się. Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm. Gdy wszystkie miejsca są zajęte przez podróżnych pojemność bagażnika wynosi 380 litrów. Jeśli dzielone asymetrycznie oparcia kanapy zostaną złożone wzrasta ona do 1.237 litrów. W porównaniu z poprzednikiem praktycznie nie zmieniły się szerokość wnętrza na wysokości barków – wynosi 1.420 mm z przodu i 1.370 mm z tyłu, ani ilość miejsca nad głową – 1.018 mm z przodu i 968 mm z tyłu.

Nowy Golf. Cennik. Na tańsze wersje trzeba poczekać

Cennik otwiera wariant w wersji wyposażenia Life z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym TSI EVO o mocy 130 KM. Z czasem do polskiej oferty dołączy jeszcze słabszy silnik 1.0 TSI (90 lub 110 KM). W aktualnym cenniku brakuje więc jeszcze wszystkich wersji. W przyszłości oprócz bazowej odmiany pojawią się kolejne hybrydy oraz sportowe warianty.

Obecny cennik prezentuje się następująco:

SilnikMocSkrzyniaGolfLifeStyle
1.5 TSI EVO130 KM6MT-91 990 zł100 690 zł
1.5 TSI EVO150 KM6MT-96 390 zł105 090 zł
1.5 eTSI EVO150 KMDSG7-106 090 zł114 790 zł
2.0 TDI SCR115 KM6MT95 290 zł103 990 zł112 690 zł
2.0 TDI SCR150 KMDSG7--128 990 zł

Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty