Volkswagen Golf Alltrack. Test, cena i dane techniczne [galeria]

Dariusz Dobosz
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz
Podwyższona wersja Golfa Variant nie ma nic wspólnego z terenówką, ale większy prześwit i napęd 4x4 zdecydowanie podnoszą funkcjonalność auta.
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Do
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz

A takiej właśnie funkcjonalności może oczekiwać rodzina, która chce urlopowe czy weekendowe wojaże odbywać nie tylko po asfaltowych drogach. Kompaktowy Alltrack jest właśnie od tego, by skrócić sobie trasę znalezioną na mapie szutrówką albo dojechać do brzegu jeziora wyboistym traktem wytyczonym przez furmanki. Pomysłów na zbliżenie się do natury może być wiele, ale nie każdy samochód poradzi sobie z takim wyzwaniem. Golf Alltrack jest do tego przygotowany na kilka sposobów. Po pierwsze ma większy o 2 cm prześwit, po drugie dysponuje napędem obu osi, po trzecie oferuje tryb jazdy „off-road”, który przydaje się w trudniejszych warunkach.

Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Do
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz

Rekreacyjne, kompaktowe kombi Volkswagena jest również dobrze przystosowane do typowo rodzinnego użytkowania. Wolnej przestrzeni we wnętrzu jest wystarczająco dużo, standardowe wyposażenie prezentuje się zupełnie nieźle, a gigantyczny bagażnik pozwala zabrać wszystko, co jest niezbędne w podróży dla rodziców i dzieci. Golf Alltrack to po prostu samochód zrobiony z głową, dający zadowolenie z jazdy i poczucie przyjemności gdy przebywa się w jego wnętrzu. To się liczy, bo przecież podczas urlopowych wojaży trzeba czasem spędzić w aucie wiele godzin.

Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Do
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz

Techniczna strona Alltracka trzyma standardy, do jakich przyzwyczaił nas zwykły Golf. Mimo zwiększonego prześwitu prowadzenie jest nienaganne, podwoziowa elektronika z reguły leniuchuje, bo interweniuje raczej rzadko. Dołączanie napędu tylnej osi gdy przednia gubi przyczepność przebiega automatycznie i niezauważalnie. Dba o to system 4Motion z wielopłytkowym, sterowanym elektronicznie sprzęgłem Haldex piątej generacji. Kiedy na bezdrożach napotkamy wyjątkowo głęboki piach albo błoto z opresji mogą wybawić nas elektroniczne blokady osiowych mechanizmów różnicowych. Działają we współpracy z układem stabilizacji toru jazdy, przyhamowując koła mające mniejszą przyczepność i przekazując większość momentu obrotowego na koła mocno „wgryzające” się w podłoże. Systemy asystujące podczas zjazdów i podjazdów to dodatkowi pomocnicy kierowcy. Tak jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, poprawiająca trakcję w zakrętach. Oczywiście Golf Alltrack ma też inne systemy wspomagające pracę podwozia, z ABS-em i ESP na czele.

Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Do
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz

Nie można jednak liczyć, że Alltrack dowiezie nas wszędzie. Bezkrytyczne poczucie posiadania napędu obu osi, który tak naprawdę jest tylko namiastką tego, co znajdziemy w autach ze stale „zazębionym” 4x4 albo dołączanym czysto mechanicznie, może w trudniejszych warunkach zaprowadzić nas na manowce. 4Motion pozwala pohasać bezkarnie po szutrówkach albo przejechać kiepską drogą przez las. Na tym lepiej poprzestać.

O tym się mówi: Grupa inwestorów przejmie kolejny klub w Ekstraklasie? Sprawdź!

Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Do
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz

Komfort jazdy jest na tyle dobry, że rzeczywiście można tu mówić o rekreacji. Nawet podczas jazdy po duktach wertepy i korzenie nie są nazbyt dokuczliwe. Podobać może się też wygoda, jaką zapewnia nienagannie wykończony przedział pasażerski a także wyciszenie samochodu od podwozia i silnika. Standardowe wyposażenie obejmuje między innymi 7 poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtynowe i kolanową dla kierowcy), automatyczną klimatyzację, system start-stop, system multimedialny z 5-calowym wyświetlaczem, elektryczne sterowniki szyb w przednich i tylnych drzwiach, tempomat. W wersjach wysokoprężnych wlew baku ma zabezpieczenie przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa. Kierowca może wybierać tryb jazdy w zależności od upodobań i warunków drogowych (Sport, Normal, Eco, Individual i Off-road). Zmiana trybu jazdy powoduje zmianę charakterystyki zawieszeń, skrzyni biegów (przy automacie), pedału „gazu” i jałowego biegu silnika.

Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Do
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz

Mocny punkt Golfa Alltracka stanowi też gama silników. Niespecjalnie rozbudowana, za to zapewniająca osiągi dobre lub bardzo dobre. Jedyny silnik benzynowy to 180-konny 1.8 TSI, trzy kolejne są turbodieslami. Najsłabszy z nich, 1.6 TDI-CR, ma 110 KM, najmocniejszy 2.0 TDI-CR aż 184 KM. Między nimi plasuje się chyba najbardziej optymalna dla tego auta jednostka napędowa 2.0 TDI-CR o mocy 150 KM. Świetnie godzi dobre osiągi z niewygórowanym zużyciem paliwa. Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF. Dwa najmocniejsze silniki zestawiane są ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią DSG, dwa pozostałe z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów.

Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Do
Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami / Fot. Dariusz Dobosz

Golf Alltrack to samochód ze wszech miar interesujący – atrakcyjny z wyglądu, wygodny, funkcjonalny, dysponujący mocnymi silnikami. Nie ma w nim istotnych słabych punktów i nawet jego cena wydaje się niewygórowana na tle bezpośrednich konkurentów – 107 190 zł za najtańszą wersję z silnikiem 1.6 TDI-CR i 128 690 za najdroższą 2.0 TDI-CR (184 KM).

Volkswagen Golf Alltrack i konkurenci:

Marka/modelVolkswagen Golf Alltrack
2.0 TDI-CR
Seat Leon X-Perience
4Drive 2.0 TDI-CR
Skoda Octavia III
4x4 2.0 TDI-CR
Cena (zł)116 590120 200114 350
Typ nadwozia/
liczba drzwi

Kombi/5Kombi/5Kombi/5
Liczba miejsc555
Wymiary i masy
Długość/szerokość/
wysokość (mm)
4578/1799/15154543/1816/14784685/1814/1531
Rozstaw kół:
przód/tył (mm)
1546/15171547/15091538/1506
Rozstaw osi (mm)263026302679
Masa własna (kg)145314161451
Pojemność
bagażnika (l)
605/1620587/1470610/1740
Pojemność
zbiornika paliwa (l)
555555
Układ napędowy
Rodzaj paliwaOlej napędowyOlej napędowyOlej napędowy
Typ silnikaTurbodiesel,
common-rail, 16V

Turbodiesel,
common-rail, 16V

Turbodiesel,
common-rail, 16V

Pojemność (cm3)196819681968
Liczba cylindrów444
Napędzana oś4x44x44
Skrzynia biegów:
typ/liczba przełożeń
Manualna/6Manualna/6Manualna/6
Osiągi
Moc (KM/obr/min)150/3500150/3500150/3500
Moment obrotowy
(Nm/obr./min)
340/1750-3000340/1750-3000340/1750-3000
Przyspieszenie
0-100 km/h (s)
8,98,79,1
Prędkość
maksymalna (km/h)
214208207
Średnie zużycie
paliwa (l/100 km)
4,84,84,8
Średnia emisja
CO2 (g/km)
124125127
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty