Volkswagen ID. Buzz. Nowy "Ogórek" z fotelami z Grójca

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Cała koncepcja wnętrza samochodu została zaprojektowana tak, aby fotel, który ma funkcję i możliwości wygodnego składania, pozwalał wygospodarować przestrzeń o różnorodnym stopniu indywidualnego skonfigurowania, np. do pełnej wersji Cargo, która umożliwiałaby przewożenie dwóch europalet.
Cała koncepcja wnętrza samochodu została zaprojektowana tak, aby fotel, który ma funkcję i możliwości wygodnego składania, pozwalał wygospodarować przestrzeń o różnorodnym stopniu indywidualnego skonfigurowania, np. do pełnej wersji Cargo, która umożliwiałaby przewożenie dwóch europalet. Materiały prasowe
To w Polsce, w grójeckim Centrum Badań i Rozwoju Faurecia, należącym do Grupy FORVIA, zaprojektowano kompletny fotel dla Volkswagena ID. Buzz – nowoczesnej wersji kultowego „Ogórka”. W tym roku projekt został oddany do produkcji.

To właśnie w R&D w Grójcu powstał pierwszy prototyp gotowego siedzenia dla Volkswagena ID. Buzz, który teraz jest masowo produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny. Autorem projektu jest zespół inżynierów pracujących w dziale odpowiedzialnym za konstruowanie prototypów. Prototypownia w Grójcu to pierwsza tego typu komórka działająca w Polsce w ramach Grupy FORVIA.

Jesteśmy dumni z tego, że to właśnie naszym inżynierom powierzono projekt budowy pierwszego fotela dla VW ID. Buzz. To potwierdzenie uznania kompetencji i doświadczenia naszych pracowników na arenie międzynarodowej. Nowy model Volkswagena jest przyszłością ery elektromobilności, a innowacyjne technologie zastosowane przy jego produkcji mają szansę kompletnie odmienić rynek motoryzacyjny – mówi Leszek Martowski, Manager działu Konstrukcji Kompletnych Foteli w Faurecii w Grójcu.

Cała koncepcja wnętrza samochodu została zaprojektowana tak, aby fotel, który ma funkcję i możliwości wygodnego składania, pozwalał wygospodarować przestrzeń o różnorodnym stopniu indywidualnego skonfigurowania, np. do pełnej wersji Cargo, która umożliwiałaby przewożenie dwóch europalet. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia uzyskanie przestrzeni celem ewentualnego załadunku wielkogabarytowego.

Na uwagę zasługuje również fakt, iż w projekcie, do poszycia foteli, całkowicie zrezygnowano z zastosowania skór zwierzęcych. Dlatego do wykonania wielu elementów wyposażenia wnętrza w tym tapicerki foteli wykorzystywano przede wszystkim materiały z recyklingu, co pozwoliło twórcom na harmonijne połączenie zrównoważonego rozwoju i komfortu jazdy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty