Produkowany od 1979 r. VW Jetta znalazł już prawie 14 mln nabywców na całym świecie. Od czterech lat na rynku jest obecna szósta generacja blisko spokrewnionego z Volkswagenem Golfem sedana. Auto właśnie ulepszono, tak by upodobnić je do obecnie produkowanego Golfa siódmej generacji.
Sedan ma nowy przód, z większym wlotem powietrza w dolnej części zderzaka i zmienioną osłoną chłodnicy oraz nowymi reflektorami. Kokpit też zaprojektowano na nowo. Pojawiły się zegary w głębokich tubach, większy ekran na konsoli środkowej i nowy panel sterowania klimatyzacją. W porównaniu z poprzednią wersją VW Jetty to duży krok naprzód. Z drugiej strony taki poziom stylistyki i wykończenia wnętrza stał się standardem w klasie kompakt.
Volkswagen Jetta VI po liftingu może być wyposażony w szereg dodatków wspomagających kierowcę. Oprócz systemu rozpoznającego zmęczenie kierowcy (seryjnego w najwyższym pakiecie wyposażenia Highline), na życzenie dostępne są również czujniki parkowania i – po raz pierwszy w tym modelu – Blind Spot Sensor z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego. W czasie jazdy na wprost lub podczas opuszczania parkingu system ostrzega kierowcę przed pojazdami, znajdującymi się w martwym polu widzenia.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Volkswagena Jetty po liftingu
Samochód jest oferowany z pięcioma silnikami do wyboru. Wszystkie mają po cztery cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Benzynowe jednostki to 1.2 TSI o mocy 105 KM oraz 1.4 TSI o mocy 125 lub 150 KM. Silniki wysokoprężne 2.0 TDI mają 110 lub 150 KM. Wkrótce pojawi się też wersja hybrydowa, wykorzystująca jednostkę 1.4 TSI 150 KM i motor elektryczny, dysponująca łączną mocą 170 KM.
Volkswagen Jetta Hybrid będzie miał jednak mniejszy bagażnik od standardowej wersji auta. Pojemność kufra wyniesie 374 a nie 510 l.
Volkswagen Jetta VI - osiągi i zużycie paliwa poszczególnych wersji silnikowych:
- 1.2 TSI 105 KM, sześciobiegowa skrzynia manualna, od 0 do 100 km/h w 10,7 s., prędkość maksymalna: 194 km/hm, deklarowane średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km;
- 1.4 TSI 125 KM, sześciobiegowa skrzynia manualna, od 0 do 100 km/h w 9,6 s., prędkość maksymalna: 206 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 5,4 l/100 km;
- 1.4 TSI 125 KM, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG o siedmiu przełożeniach, od 0 do 100 km/h w 9,6 s., prędkość maksymalna: 206 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km;
- 1.4 TSI 150 KM, sześciobiegowa skrzynia manualna, od 0 do 100 km/h w 8,6 s., prędkość maksymalna: 220 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km;
- 1.4 TSI 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG o siedmiu przełożeniach, od 0 do 100 km/h w 8,6 s., prędkość maksymalna: 220 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km;
- 2.0 TDI 110 KM, pięciobiegowa skrzynia manualna, od 0 do 100 km/h w 11 s., prędkość maksymalna: 197 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 4,0 l/100 km;
- 2.0 TDI 110 KM, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG o siedmiu przełożeniach, od 0 do 100 km/h w 11 s., prędkość maksymalna: 197 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 4,2 l/100 km;
- 2.0 TDI 150 KM, sześciobiegowa skrzynia manualna, od 0 do 100 km/h w 8,9 s. prędkość maksymalna: 220 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 4,2 l/100 km;
- 2.0 TDI 150 KM,dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG o sześciu przełożeniach, od 0 do 100 km/h w 8,9 s. prędkość maksymalna: 218 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km;
- hybrid, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna DSG o siedmiu przełożeniach, od 0 do 100 km/h w 8,6 s., prędkość maksymalna: 210 km/h, deklarowane średnie zużycie paliwa: 4,1 l/100 km.
W standardowym pakiecie wyposażenia Trendline (do wyboru są jeszcze Comfortline i Highline) nowy Volkswagen Jetta ma m.in. komplet poduszek i kurtyn powietrznych, system stabilizacji toru jazdy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, klimatyzację manualną oraz radio z odtwarzaczem CD/MP3.
Ceny Volkswagena Jetty po liftingu są podobne jak w przypadku poprzednika i zaczynają się od 69290 zł za auto z silnikiem 1.2 TSI 105 KM.
(DKO)
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?