Volkswagen T-Cross. Można zamawiać nowe wydanie SUV-a

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Nowy T-Cross może być wyposażony w system Travel Assist, który, w zależności od natężenia ruchu i dozwolonej na danym odcinku prędkości, pozwala automatycznie przyspieszać i hamować.
Nowy T-Cross może być wyposażony w system Travel Assist, który, w zależności od natężenia ruchu i dozwolonej na danym odcinku prędkości, pozwala automatycznie przyspieszać i hamować. Volkswagen
Volkswagen rozpoczyna sprzedaż wszechstronnie zmodernizowanego modelu T-Cross. Linie nadwozia najmniejszego SUV-a z Wolfsburga są teraz ostrzejsze, a w wyposażeniu standardowym znalazły się reflektory LED i tylne światła w tej samej technologii. Wnętrze charakteryzuje się teraz nową deską rozdzielczą, jeszcze lepszym wykończeniem oraz zmienionym systemem infotainment.

Wnętrze T-Crossa imponuje dobrze zorganizowaną przestrzenią dla pięciu osób, pojemnym bagażnikiem i tylną kanapą, którą można przesunąć o 140 mm. Gdy wszystkie siedzenia są zajęte, bagażnik T-Crossa ma pojemność od 385 do 455 litrów przy załadowaniu do wysokości rolety. Po złożeniu tylnej kanapy (oparcie jest dzielone w stosunku 60:40) powstaje płaska przestrzeń bagażowa o pojemności do 1281 litrów (do wysokości oparć przednich foteli). Ponadto jest możliwość złożenia oparcia fotela pasażera z przodu (standard od wersji Life i tylko dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie). Powstaje wówczas przestrzeń bagażowa o długości 2398 mm i może pomieścić także bardzo długie przedmioty, jak np. deska surfingowa czy średniej wielkości drabina.

Volkswagen znacząco zwiększył dopuszczalne obciążenie haka modelu T-Cross – z 55 do 75 kg. Dodatkowe 20 kg zwiększa możliwości holowania przyczepy, a także dopuszczalną masę rowerów, przewożonych na mocowanym na haku bagażniku. Dzięki temu T-Crossem można będzie przewozić także rowery elektryczne.

Nowy T-Cross może być wyposażony w system Travel Assist, który, w zależności od natężenia ruchu i dozwolonej na danym odcinku prędkości, pozwala automatycznie przyspieszać i hamować. Travel Assist może podczas swoich interwencji uwzględniać m.in. ograniczenia prędkości, zakręty i ronda, a asystent pasa ruchu pomoże utrzymać na nim pojazd. Nowy T-Cross w wersji ze skrzynią DSG może samoczynnie zatrzymywać się i ruszać podczas jazdy w korku.

Już bazowa wersja T-Cross ma teraz bogatsze wyposażenie standardowe, m.in. reflektory LED, tylne światła w tej samej technologii, system rozpoznawania znaków drogowych, wyświetlacze Digital Cockpit i systemu infotainment o przekątnej 8 cali, 2 gniazdka USB-C z przodu i czujniki parkowania z tyłu. Bazowa odmiana jest napędzana silnikiem o mocy 95 KM.

Wersja Life jest pozycjonowana wyżej. W standardzie ma m.in. 16-calowe aluminiowe felgi Nottingham, umieszczone w lusterkach projektory wyświetlające na podłożu projekcję świetlną, a także możliwość podłączenia smartfona przy pomocy aplikacji App Connect. Gama silników w T-Crossie Life zaczyna się od jednostki o mocy 95 KM. Cena tej wersji w Polsce zaczyna się od 101 190 zł.

Jeszcze bogatsze wyposażenie ma wersja Style, która w standardzie ma takie elementy jak matrycowe reflektory LED Matrix z doświetlaniem zakrętów i światłami przeciwmgielnymi (to nowość w modelu T-Cross). Wśród nowych funkcji świateł są także animacje witające i żegnające kierowcę. T-Cross Style jest wyposażony standardowo w 17-calowe aluminiowe felgi Manila, oświetlenie podłoża, a także tylne lampy z dynamicznymi kierunkowskazami i światłami stopu. Nowy T-Cross w wersji Style jest niezwykle elegancki, zaś dla zwolenników aut o sportowym charakterze będzie przeznaczony T-Cross R-Line (ta wersja jest nowością w Polsce). Auto wyróżnia się m.in. zderzakami R-design, aluminiowymi i 17-calowymi felgami Valencia.

Do standardowego wyposażenia wszystkich dostępnych w Polsce wersji T-Crossa należy Digital Cockpit o przekątnej 8 cali, a opcjonalnie będzie dostępny ekran o przekątnej 10 cali. Wyświetlacz systemu infotainment ma przekątną 9,2 cali i jest wyposażony standardowo w aplikację App Connect, która umożliwia podłączenie telefonu (przewodowy i bezprzewodowy Car Play i Android Auto). Obie wersje są napędzane silnikiem o mocy 115 KM, sprzężonym z siedmiostopniową skrzynią DSG (odmiana Style będzie dostępna także z manualną skrzynią biegów). Cena T-Crossa Style zaczyna się w Polsce od 110 090 zł, a T-Crossa R-Line – 121 490 zł. Zmodernizowany SUV w wersjach Life, Style i R-Line można będzie zamówić także ze 150-konną jednostką 1.5 TSI, napędzającą przednie koła za pośrednictwem skrzyni DSG o siedmiu przełożeniach.

Ceny zaczynają się od 98 890 zł.

Przy okazji premiery na polskim rynku będzie dostępna wyjątkowa wersja Special Edition. Została ona opracowana na bazie T-Crossa Life i poza typowymi dla tej odmiany elementami wyposażenia standardowego ma także 17-calowe aluminiowe felgi Bangalore, dodatkowo przyciemniane szyby tylną oraz tylne boczne, kamerę cofania, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, czujnik deszczu z systemem Light Assist oraz lakier metalizowany. T-Cross Special Edition jest droższy od wersji Life o zaledwie 800 zł, a klienci zyskują korzyść w postaci dodatkowego wyposażenia o wartości aż 9560 zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty