Nazwa tego auta nawiązuje do niewielkiego zużycia paliwa, które kształtuje się na poziomie poniżej 1 l oleju napędowego na 100 km. Było to możliwe dzięki połączeniu turbodoładowanego, dwucylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 0.8-litra z motorem elektrycznym o mocy 27 KM.
Dodatkowo, konstrukcja pojazdu tylko w 23% składa się ze stali lub żelaza. Reszta została zbudowana z tworzyw sztucznych. Niskie zużycie paliwa udało się także uzyskać za sprawą cienkich opon o zmniejszonych oporach toczenia, zaś współczynnik oporu powietrza to tylko 0,18.
Pomimo niewielkiej mocy, auto jest w stanie rozpędzić się do 160 km/h, zaś sprint do "setki" zajmuje mu ok. 12 sekund.
Volkswagen najprawdopodobniej zdecyduje się na produkcję jedynie niewielkiej serii tych pojazdów. Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się na drogach w 2013 roku. Zdjęcia szpiegowskie można obejrzeć tutaj
.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?