Volvo. Firma celuje w rekord

Stanisław Rochowicz / TVN Turbo/x-news
Fot. Marcin Lewandowski
Fot. Marcin Lewandowski
Kiedy w 2010 roku Volvo zostało sprzedane chińskiej firmie Geely Automobile, nie tylko złośliwcy, ale też i niektórzy zagorzali fani tej marki, wieszczyli niezbyt świetlaną przyszłość dla tego zasłużonego, szwedzkiego producenta. Bowiem - jak pokazuje historia - wiele podobnych „mariaży” miało swój niezbyt szczęśliwy finał. Tymczasem...

Tymczasem wyniki sprzedaży Volvo Cars za 2017 rok pokazują, że na całym świecie nowych nabywców znalazło 571 577 aut osobowych i był to kolejny, piąty już rok wzrostu sprzedaży. W porównaniu do 2016 roku popyt na auta Volvo wzrósł o 7%. Co ciekawe, o 25,8% wzrósł popyt na rynku chińskim, który stał się głównym rynkiem dla produktów tej szwedzkiej marki.

Największym zainteresowaniem cieszył się nowy model Volvo XC60 (zaprezentowany po raz pierwszy na targach w Genewie w 2017 r.), oraz samochody z serii „90”. Przełożyło to się na wzrost o 27,7% zysku operacyjnego firmy i osiągnięciu poziomu 14,1 miliarda szwedzkich koron (ok. 5,91 mld złotych). Dla porównania zysk w 2016 roku wyniósł 11 miliardów SEK (ok. 4,61 mld zł).

Rekord sprzedaży odnotowano również w Polsce. W ubiegłym roku kupiono 9084 samochody osobowe, tym samym wzrost sprzedaży rok do roku wyniósł 17,3%. Dość powiedzieć, że jeszcze pięć lat temu w 2007 roku, sprzedaż na naszym rynku była na poziomie 3743 sztuk. Firma chciałaby zamknąć rok obecny przekroczeniem pułapu 10 000 sprzedanych aut. I wszystko wskazuje na to, że ten plan może się udać. Największym zainteresowaniem krajowych nabywców cieszyły się modele: XC60 (4980 szt.), XC90 (801 szt.) oraz V40 (628 szt.). I pomimo wieszczenia końca silników wysokoprężnych, to właśnie diesle stanowiły 76% jednostek montowanych w sprzedawanych autach. Duże nadzieje wiąże się z nowym, niewielkim SUVem XC40 oraz kolejnymi modelami serii „60”. Firma zapowiada też – wbrew panującym na rynku trendom – otwarcie na początku kwietnia w Warszawie swojego nowego salonu umiejscowionego… w centrum miasta!

Po rewelacyjnych wynikach za 2017 rok, nowy dla Volvo zaczął się jeszcze lepiej. W lutym firma sprzedała o 12,1% więcej samochodów (40 930 egz.), niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (36 515 egz.). Motorami tak wysokiego wzrostu była nadal sprzedaż nowego XC60 oraz modeli z serii „90”.

Zobacz także: Volvo XC60

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty