Stylistycznie wariant Polestar oprócz detali lakierowanych na czarno, obręczy kół, białych logotypów, nie różni się od zwykłego S60 z pakietem R-Design.
Najbardziej sportowy sedan w ofercie Volvo daje możliwość jazdy bez emisji spalin dzięki napędowi hybrydowemu T8 Twin Engine. Zdecydowano się na 2-litrowy silnik benzynowy w jego najmocniejszej odmianie, która dzięki turbosprężarce i sprężarce mechanicznej osiąga 318 KM. Jednostkę spalinową wspomaga zamontowany przy tylnej osi silnik elektryczny o mocy 87 KM. Hybrydowe Volvo S60 T8 Polestar Engineered łącznie oferuje 405 KM i 670 Nm, które stawiają Polestara pomiędzy Audi S4 a BMW M3.
- Hybryda, zmieniona przez Polestar, ma być nie tylko ekologiczna, ale także szybka. S60 T8 Polestar Engineered pokazuje, w którą stronę będą w ogóle szły w tej chwili samochody sportowe - powiedział Stanisław Dojs, PR Manager Volvo Car Poland.
Jak zapewnia producent, pojazd ma nisko położony środek ciężkości, więc auto stabilnie trzyma się drogi nawet podczas szybkiej jazdy. O komfort dbają także sztywne amortyzatory marki Ohlins. Hamulce mają aż sześć tłoczków i tarcze o średnicy 371 mm, a wzrok przyciągają złote zaciski.
Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że kierowca sam może usztywnić pracę zawieszenia. W tym celu trzeba podnieść pokrywę silnika i wybrać jedno z 22 położeń zaworu umieszczonego na górze amortyzatorów.
Do Polski trafi tylko kilka sztuk auta. Ceny Volvo S60 T8 Polestar Engineered zaczynają się od 290 tys. zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?